Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Rynek miejskich hatchbacków od dawna jest bardzo trudnym obszarem do działań dla producentów samochodów. Duże wymagania kierowców, silna konkurencja oraz częściowo ograniczone przez rozmiary auta możliwości sprawiają, że stworzenie dobrego samochodu, który podbije rynek, jest bardzo trudnym zadaniem. Wielu producentów od lat nie ustaje jednak w działaniach i dąży do maksymalnego dopracowania oferowanych przez siebie samochodów. Świetnym przykładem modelu, który z generacji na generację ...