Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
"Samochód dla ludu", bo tak w wolnym tłumaczeniu interpretuje się nazwę niemieckiej marki samochodowej Volkswagen, to jeden z najbardziej rozpoznawalnych obecnie na całym świecie koncernów motoryzacyjnych. Obecnie koncern VW jest właścicielem m.in. marek Audi, Skody, Bentleya, Bugatti, Porsche oraz Lamborghini.
Niemiecki koncern VW ma na swoim koncie wiele udanych projektów samochodowych. Wystarczy wymienić m.in. niezwykle popularny do dziś VW Passat, kultowy już VW Garbus czy też ...