Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "5"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Filtr cząstek stałych DPF/FAP

Filtr cząstek stałych DPF/FAP KAMOKA KAMOKA
Filtr cząstek stałych DPF/FAP EEC EEC
Filtr cząstek stałych DPF/FAP BM CATALYSTS BM CATALYSTS
Filtr cząstek stałych DPF/FAP JMJ JMJ
Filtr cząstek stałych DPF/FAP OYODO OYODO
Filtr cząstek stałych DPF/FAP WALKER WALKER
Filtr cząstek stałych DPF/FAP NTY NTY
Filtr cząstek stałych DPF/FAP AKRON-MALÒ AKRON-MALÒ
Filtr cząstek stałych DPF/FAP AMC AMC
Filtr cząstek stałych DPF/FAP ASSO ASSO
Filtr cząstek stałych DPF/FAP BLUE PRINT BLUE PRINT
Filtr cząstek stałych DPF/FAP BORG & BECK BORG & BECK
Filtr cząstek stałych DPF/FAP BOSAL BOSAL
Filtr cząstek stałych DPF/FAP DINEX DINEX
Filtr cząstek stałych DPF/FAP EBERSPÄCHER EBERSPÄCHER
Filtr cząstek stałych DPF/FAP ESEN SKV ESEN SKV
Filtr cząstek stałych DPF/FAP EUROREPAR EUROREPAR
Filtr cząstek stałych DPF/FAP FA1 FA1
Filtr cząstek stałych DPF/FAP FAST FAST
Filtr cząstek stałych DPF/FAP HELLA HELLA
Filtr cząstek stałych DPF/FAP IMASAF IMASAF
Filtr cząstek stałych DPF/FAP IPARTS IPARTS
Filtr cząstek stałych DPF/FAP KLARIUS KLARIUS
Filtr cząstek stałych DPF/FAP KLOKKERHOLM KLOKKERHOLM
Filtr cząstek stałych DPF/FAP LRT LRT
Filtr cząstek stałych DPF/FAP MAXGEAR MAXGEAR
Filtr cząstek stałych DPF/FAP MTS MTS
Filtr cząstek stałych DPF/FAP NPS NPS
Filtr cząstek stałych DPF/FAP OEM OEM
Filtr cząstek stałych DPF/FAP QUINTON HAZELL QUINTON HAZELL
Filtr cząstek stałych DPF/FAP SKV GERMANY SKV GERMANY
OŚ PRZEDNIA

Lokalizacja w aucie:

OŚ PRZEDNIA

OŚ TYLNA

Lokalizacja w aucie:

OŚ TYLNA

5547 produktów

Niepoprawne pole
Niepoprawne pole
KAMOKA
0 (0)
Kod produktu:
8010046
dostępny
0 (0)
Producent części:
KAMOKA
Kod:
8010046
Jednostka:
szt
Dla numeru OE:  18 30 7 800 704
Do 100 dni na zwrot
964,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
KAMOKA
0 (0)
Kod produktu:
8010042
dostępny
0 (0)
Producent części:
KAMOKA
Kod:
8010042
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
964,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
SKV GERMANY
0 (0)
Kod produktu:
62SKV502
dostępny
0 (0)
Producent części:
SKV GERMANY
Kod:
62SKV502
Jednostka:
szt
Rodzaj paliwa:  Olej napędowy
Materiał:  Kordieryt
Dla normy emisji spalin producenta:  Up to Euro 4
Do 100 dni na zwrot
966,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
BM CATALYSTS
0 (0)
Kod produktu:
BM11129
dostępny
0 (0)
Producent części:
BM CATALYSTS
Kod:
BM11129
Jednostka:
szt
Tylko w połączeniu z:  FK11129
Tylko w połączeniu z:  PP11129A
Materiał:  Kordieryt
Gwarancja:  2 lata gwarancji
Produkt spełnia:  Euro 4
Do 100 dni na zwrot
968,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
OYODO
0 (0)
Kod produktu:
20N0006-OYO
dostępny
0 (0)
Producent części:
OYODO
Kod:
20N0006-OYO
Jednostka:
szt
Nie dla normy czystożci spalin:  Euro 4
Norma emisji spalin:  Euro 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  Z elementami do montażu
Gwarancja:  3 lata gwarancji
Długość [mm]:  635
Do 100 dni na zwrot
969,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
BM CATALYSTS
0 (0)
Kod produktu:
BM11010
dostępny
0 (0)
Producent części:
BM CATALYSTS
Kod:
BM11010
Jednostka:
szt
Tylko w połączeniu z:  FK11010
Tylko w połączeniu z:  PP11010A
Materiał:  Kordieryt
Gwarancja:  2 lata gwarancji
Produkt spełnia:  Euro 4
Do 100 dni na zwrot
971,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
BM CATALYSTS
0 (0)
Kod produktu:
BM11062
dostępny
0 (0)
Producent części:
BM CATALYSTS
Kod:
BM11062
Jednostka:
szt
Tylko w połączeniu z:  FK11062
Materiał:  Kordieryt
Gwarancja:  2 lata gwarancji
Produkt spełnia:  Euro 4
Do 100 dni na zwrot
971,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
KAMOKA
0 (0)
Kod produktu:
8010062
dostępny
0 (0)
Producent części:
KAMOKA
Kod:
8010062
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
972,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
EEC
0 (0)
Kod produktu:
AR6008T
dostępny
0 (0)
Producent części:
EEC
Kod:
AR6008T
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  715
Ciężar [kg]:  7,8
Norma emisji spalin:  Euro 4
Do 100 dni na zwrot
976,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
KAMOKA
0 (0)
Kod produktu:
8010034
dostępny
0 (0)
Producent części:
KAMOKA
Kod:
8010034
Jednostka:
szt
Dla numeru OE:  18 30 7 792 041
Do 100 dni na zwrot
978,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
OYODO
0 (0)
Kod produktu:
20N0002-OYO
dostępny
0 (0)
Producent części:
OYODO
Kod:
20N0002-OYO
Jednostka:
szt
Nie dla normy czystożci spalin:  Euro 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  Z elementami do montażu
Gwarancja:  3 lata gwarancji
Długość [mm]:  271
Do 100 dni na zwrot
980,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
EEC
0 (0)
Kod produktu:
KA6013T
dostępny
0 (0)
Producent części:
EEC
Kod:
KA6013T
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  700
Ciężar [kg]:  6,5
Norma emisji spalin:  Euro 4
Do 100 dni na zwrot
984,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
KAMOKA
0 (0)
Kod produktu:
8010012
dostępny
0 (0)
Producent części:
KAMOKA
Kod:
8010012
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
984,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
JMJ
0 (0)
Kod produktu:
1016
dostępny
0 (0)
Producent części:
JMJ
Kod:
1016
Jednostka:
szt
Jakosć:  SiC
Długość [mm]:  450
Ciężar [kg]:  5,500
Litera rozpoznawcza:  91
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  Z elementami do montażu
Gwarancja:  3 lata gwarancji
Do 100 dni na zwrot
986,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
BM CATALYSTS
0 (0)
Kod produktu:
BM11188H
dostępny
0 (0)
Producent części:
BM CATALYSTS
Kod:
BM11188H
Jednostka:
szt
Oznaczenie kontrolne:  E24-103R
Tylko w połączeniu z:  FK11188
Tylko w połączeniu z:  PP11188A
Materiał:  Kordieryt
Gwarancja:  2 lata gwarancji
Produkt spełnia:  Euro 5
Do 100 dni na zwrot
987,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
OYODO
0 (0)
Kod produktu:
20N0074-OYO
dostępny
0 (0)
Producent części:
OYODO
Kod:
20N0074-OYO
Jednostka:
szt
Norma emisji spalin:  Euro 4
Nie dla normy czystożci spalin:  Euro 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  Z elementami do montażu
Gwarancja:  3 lata gwarancji
Długość [mm]:  730
Do 100 dni na zwrot
990,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
EEC
0 (0)
Kod produktu:
VX6099T
dostępny
0 (0)
Producent części:
EEC
Kod:
VX6099T
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  1060
Ciężar [kg]:  7
Norma emisji spalin:  Euro 4
Do 100 dni na zwrot
990,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
EEC
0 (0)
Kod produktu:
DPF153
dostępny
0 (0)
Producent części:
EEC
Kod:
DPF153
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  700
Ciężar [kg]:  4,1
Norma emisji spalin:  Euro 4
Do 100 dni na zwrot
992,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
NTY
0 (0)
Kod produktu:
DPF-PE-002
dostępny
0 (0)
Producent części:
NTY
Kod:
DPF-PE-002
Jednostka:
szt
Ciężar netto [g]:  3130
Litera rozpoznawcza:  91
Numer seryjny:  DPF-PE-002
Gwarancja:  3 lata gwarancji
Do 100 dni na zwrot
993,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
EEC
0 (0)
Kod produktu:
HY6040T
dostępny
0 (0)
Producent części:
EEC
Kod:
HY6040T
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  685
Ciężar [kg]:  5,4
Norma emisji spalin:  Euro 4
Do 100 dni na zwrot
995,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
SKV GERMANY
0 (0)
Kod produktu:
62SKV506
dostępny
0 (0)
Producent części:
SKV GERMANY
Kod:
62SKV506
Jednostka:
szt
Rodzaj paliwa:  Olej napędowy
Materiał:  Kordieryt
Dla normy emisji spalin producenta:  Up to Euro 4
Do 100 dni na zwrot
996,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
OYODO
0 (0)
Kod produktu:
20N0014-OYO
dostępny
0 (0)
Producent części:
OYODO
Kod:
20N0014-OYO
Jednostka:
szt
Nie dla normy czystożci spalin:  Euro 5
Norma emisji spalin:  Euro 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  Z elementami do montażu
Gwarancja:  3 lata gwarancji
Długość [mm]:  265
Do 100 dni na zwrot
999,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
NTY
0 (0)
Kod produktu:
DPF-RE-001
dostępny
0 (0)
Producent części:
NTY
Kod:
DPF-RE-001
Jednostka:
szt
Numer seryjny:  DPF-RE-001
Do 100 dni na zwrot
1003,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
EEC
0 (0)
Kod produktu:
DPF028
dostępny
0 (0)
Producent części:
EEC
Kod:
DPF028
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  620
Ciężar [kg]:  3,9
Norma emisji spalin:  Euro 4
Do 100 dni na zwrot
1004,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
BM CATALYSTS
0 (0)
Kod produktu:
BM11169
dostępny
0 (0)
Producent części:
BM CATALYSTS
Kod:
BM11169
Jednostka:
szt
Tylko w połączeniu z:  FK11169
Materiał:  Kordieryt
Gwarancja:  2 lata gwarancji
Produkt spełnia:  Euro 4
Do 100 dni na zwrot
1006,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
BM CATALYSTS
0 (0)
Kod produktu:
BM11022
dostępny
0 (0)
Producent części:
BM CATALYSTS
Kod:
BM11022
Jednostka:
szt
Tylko w połączeniu z:  FK11022
Tylko w połączeniu z:  PP11022A
Tylko w połączeniu z:  PP11022B
Tylko w połączeniu z:  PP11022C
Materiał:  Kordieryt
Gwarancja:  2 lata gwarancji
Produkt spełnia:  Euro 4
Do 100 dni na zwrot
1008,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
NTY
0 (0)
Kod produktu:
DPF-VW-005
dostępny
0 (0)
Producent części:
NTY
Kod:
DPF-VW-005
Jednostka:
szt
Numer seryjny:  DPF-VW-005
Do 100 dni na zwrot
1008,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
EEC
0 (0)
Kod produktu:
BM6053T
dostępny
0 (0)
Producent części:
EEC
Kod:
BM6053T
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  670
Ciężar [kg]:  4,2
Norma emisji spalin:  Euro 4
Do 100 dni na zwrot
1010,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
EEC
0 (0)
Kod produktu:
BM6054T
dostępny
0 (0)
Producent części:
EEC
Kod:
BM6054T
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  645
Ciężar [kg]:  5
Norma emisji spalin:  Euro 4
Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie:  Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Do 100 dni na zwrot
1011,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
EEC
0 (0)
Kod produktu:
VX6102T
dostępny
0 (0)
Producent części:
EEC
Kod:
VX6102T
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  1200
Ciężar [kg]:  7,2
Norma emisji spalin:  Euro 4
Do 100 dni na zwrot
1013,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny

Marki samochodowe z kategorii: Filtr cząstek stałych DPF/FAP

Filtry DPF/FAP

Filtr cząstek stałych DPF/FAP

Systemy filtrów cząstek stałych tj. DPF czy FAP zostały stworzone w dobie ekologicznych rozwiązań, by jak najlepiej dbać o środowisko i spełnić europejskie normy względem emisji spalin. Cel został osiągnięty. Niestety, filtry cząstek stałych stały się także dużym problemem kierowców, którzy kupili samochód wyposażony w silnik diesla. Filtr cząstek stałych to bowiem jeden z najbardziej awaryjnych elementów silnika wysokoprężnego.

Filtr cząstek stałych w teorii

Filtr cząstek stałych stanowi element wydechu. Niepozorna, metalowa puszka jest wypełniona specjalnym wkładem, który pochłania szkodliwe cząstki stałe. To dzięki niemu silniki wysokoprężne mogą spełniać ekologiczną normę Euro 4. Cząstki stałe to de facto spaliny, wydychane przez silnik podczas jego pracy. Zwykle jest to sadza, która powstaje w wyniku spalania oleju napędowego. Filtry DPF czy FAP to urządzenia bardzo precyzyjne i niestety dosyć delikatne oraz trudne w obsłudze. Dlatego łatwo o stosunkowo kosztowne w naprawie uszkodzenia.

Budowa i działanie filtra cząstek stałych

Filtr cząstek stałych produkuje się ze stali nierdzewnej, co pozwala uzyskać optymalny stopień wytrzymałości i uniknąć procesu szybkiej degradacji. Wnętrze filtra wyposaża się w specjalną wkładkę, która została wykonana z węglanu krzemu i podobnych związków, co skutecznie osadza spaliny na filtrze. Działanie filtra cząstek stałych nie należy do skomplikowanych. Wspomniana wkładka po prostu zatrzymuje stałe cząstki spalin, czyli sadzę. Z kolei oczyszczenie filtra dokonuje się ze względu na rodzaj zastosowanego filtra.

Rodzaje filtrów cząstek stałych

Filtry cząstek stałych dzieli się na dwa typy: DPF (tzw. suche) i FAP (tj. mokre). Ich podstawowe zadanie pozostaje takie samo, czyli zatrzymać i dopalić cząstki sadzy znajdujące się w spalinach. Jednak w filtrach cząstek stałych FAP stosuje się specjalne dodatki do paliwa, które obniżają temp. wypalania sadzy; komputer dawkuje dodatki na podstawie ilości zatankowanego oleju napędowego. Niestety, filtr typu FAP ma także swoje wady tj. zużywa się znacznie szybciej, niż ma to miejsce w przypadku układu DPF, który oczyszcza się samoistnie, pod wpływem spalania i utleniania się sadzy.

Wymiana filtra cząstek stałych

Jeżeli poziom oleju wzrasta, to pierwszy, wyraźny sygnał ku temu, by sprawdzić stan filtra cząstek stałych. Ponadto trwałość filtra cząstek stałych została także ściśle określona przez producenta samochodu. Stosowna informacja została zawarta w instrukcji obsługi pojazdu. Wszystko zależne jest więc od modelu samochodu oraz od warunków, w których na co dzień się poruszamy. Niektóre filtry cząstek stałych cechuje długa żywotność tj. nawet kilkaset tysięcy kilometrów, zaś inne działają poprawnie przez zaledwie 80 – 120 tys km. Najlepszym sposobem jest oczywiście regularna kontrola i ocena stanu filtra.

Bogata oferta filtrów cząstek stałych sklepu internetowego iParts.pl to cała gama produktów do praktycznie każdej marki samochodu. Posiadamy filtry cząstek stałych, renomowanych producentów, między innymi takich jak Blue Print, Delphi, AMC, Klarius, Walker, Bosal i Quinton Hazell.

Wszystkie oferowane przez nas filtry cząstek stałych są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy).

Aby wybrać odpowiednią część do swojego samochodu, wybierz markę auta z powyższego zestawienia, następnie model, rocznik i na końcu - wersję silnikową.

Polecane akcesoria do układu wydechowego:

Powiązania:

Porady z kategorii: Filtr cząstek stałych DPF/FAP

Jak wyczyścić filtr DPF / FAP (cząstek stałych) w samochodzie?

W jaki sposób można wyczyścić filtr cząstek stałych? Jakie metody są możliwe do zastosowania w autach z filtrami DPF, GPF i FAP?

Nieuniknionym efektem działania filtrów cząstek stałych, a więc DPF, GPF czy FAP, jest zbierający się w ich wnętrzu popiół oraz wszelkie zabrudzenia niesione przez wychodzące z silnika spaliny. W jaki sposób tak zabrudzone filtry można wyczyścić?

czytaj więcej >
Czujnik temperatury spalin (EGT) - objawy uszkodzenia i naprawa

Czujnik temperatury spalin dba o Twoją turbosprężarkę, katalizator i filtr cząstek stałych jak nikt inny

W nowoczesnych silnikach spalinowych monitorowanie temperatury spalin jest konieczne do odpowiedniego zarządzania oraz diagnostyki systemu oczyszczania spalin, a także zabezpieczenia konkretnych elementów szczególnie wrażliwych na przeciążenia termiczne. Ponadto coraz bardziej rygorystyczne przepisy odnośnie emisji spalin do atmosfery sprawiają, że taki czujnik to już nie motoryzacyjna ekstrawagancja, lecz konieczny element każdego współczesnego auta.

czytaj więcej >
Objawy zapchanego DPF. Dlaczego filtr DPF się zatyka?

Dlaczego filtr DPF się zatyka? Jak rozpoznać objawy jego zapchania?

Mało która część samochodowa wzbudza równie wiele kontrowersji, co filtr cząstek stałych w silnikach Diesla, czyli popularny DPF. Tym, czego obawia się większość kierowców, jest moment, w którym filtr ten zostanie ostatecznie zapchany. Zawsze bowiem oznacza to mniejsze lub większe wydatki. A po czym poznać, ze filtr w Waszym samochodzie się zapchał? Spokojnie, auto samo Was o tym poinformuje.

czytaj więcej >
Chcesz uzupełnić płyn filtra cząstek stałych? Możesz to zrobić sam, ale bez drobnej pomocy mechanika się nie obejdzie

Chcesz uzupełnić płyn filtra cząstek stałych? Możesz to zrobić sam, ale bez drobnej pomocy mechanika się nie obejdzie

Mokry filtr cząstek stałych to doskonałe rozwiązanie, swoją funkcjonalnością i możliwościami przewyższające filtr suchy. Niestety, posiada on jedną poważną wadę, którą jest koszt eksploatacji. Na szczęście koszty te, przynajmniej częściowo, można ograniczyć. Wystarczy wiedzieć, jak używać samochodu z mokrym filtrem i spróbować samodzielnie uzupełniać poziom niezbędnego do jego funkcjonowania płynu Eolys.

czytaj więcej >

Najczęściej zadawane pytania

Czy można samemu oczyścić filtr cząstek stałych?

Czyszczenie DPF bez demontażu można przeprowadzić samodzielnie. Umożliwiają to m.in. specjalistyczne preparaty typu K2 DPF Cleaner. Preparat należy wprowadzić do zimnego filtra poprzez miejsce przeznaczone na przykład dla czujnika ciśnienia czy temperatury. Z filtra DPF można na własną rękę usunąć popiół stosując strumień wody pod odpowiednio dostosowanym ciśnieniem. Natomiast w przypadku usuwania sadzy, warto zdecydować się na zakup odpowiedniego preparatu, który ułatwi i przyspieszy jej odklejenie.  

Jak sprawdzić ilość popiołu w DPF?

Zazwyczaj po przejechaniu zaledwie 53 000 km, około 50 proc. materiału znajdującego się w DPF stanowi popiół. Innymi słowy, ilość popiołu jest równa ilości sadzy przy maksymalnym dopuszczalnym limicie obciążenia sadzą wynoszącym 6 g / L. Ilość popiołu w filtrze cząstek stałych można skontrolować za pomocą specjalnego testera diagnostycznego, dostępnego w każdym profesjonalnym serwisie samochodowym. Za pomocą takiego urządzenia mechanik będzie w stanie oszacować w skali procentowej, ile popiołu i sadzy znajduje się wewnątrz filtra cząstek stałych. Stan techniczny DPF w dużej mierze zależy od kierowcy, a wszelkich niepokojących objawów w jego działaniu nie wolno bagatelizować. Warto wypalać DPF oraz od czasu do czasu zlecić jego regenerację w serwisie.

Czy można czyścić DPF płynem do kominków?

Niestety nie, i lepiej tego nie robić, ponieważ tego rodzaju płyny mają całkiem inne przeznaczenie. Co więcej, zastosowanie płynu wykorzystywanego do czyszczenia kominów może doprowadzić do uszkodzenia wkładu filtra cząstek stałych. Jeżeli samodzielne czyszczenie filtra cząstek stałych bez demontażu, to tylko z zastosowaniem odpowiednich specjalistycznych preparatów.

Ile kosztuje wypalenie, a ile wymiana filtra cząstek stałych?

Cena usługi wypalenia filtra cząstek stałych to około 80-100 zł (warsztat) i do 200-250 zł (ASO). Niektórzy kierowcy kupują proste programy do komputera pokładowego samochodu wraz z kablem diagnostycznym, dzięki którym możliwe jest elektroniczne wymuszenie wypalenia DPF. Nawet w samochodach, do których oryginalne części zamienne są stosunkowo tanie, filtr cząstek stałych może kosztować minimalnie 3000 zł. W przypadku niektórych marek motoryzacyjnych cena nowego filtra osiąga 8000 zł, a nawet grubo ponad 10 000 zł. Warto więc dbać o DPF w swoim samochodzie.

Co ile wymienia się filtr cząstek stałych?

Większość producentów podaje, że filtr DPF powinien być sprawny przez nawet 250 tysięcy kilometrów. To tyle teorii. W praktyce filtr może wymagać wymiany co 120-160 tysięcy kilometrów. Koszt takiej operacji wynosi przynajmniej 2500 złotych. Nowoczesne, dobrej jakości filtry cząstek stałych posiadają funkcję samooczyszczenia i samoczynnie wypalają nagromadzoną w nich sadzę, o ile kierowcy uda się jechać przez co najmniej 15 kilometrów, na 4 biegu, z prędkością 60 km/h.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze