Jeśli silnik jest sercem samochodu, to czym jest olej silnikowy? Przykład oleju Lotos Turdus 15W40 pokazuje, że jest czymś niezwykle ważnym. Czymś, bez czego żadne auto ciężarowe, autobus czy maszyna rolnicza zwyczajnie sobie nie poradzi. Co to takiego?

Porównywanie oleju silnikowego do krwi nie jest trafione. O ile bowiem krew jest przede wszystkim medium transportującym energię, o tyle olej jest substancją głównie o szerokich właściwościach ochronnych. Dobry olej silnikowy ma bowiem za zadanie chronić jednostkę napędową przed:

  • przegrzaniem – jako substancja chłodząca, odbierająca ciepło z silnika;
  • uszkodzeniami mechanicznymi – jako środek smarny chroniący silnik przed zatarciem i jego konsekwencjami;
  • zabrudzeniami – jako nośnik substancji czyszczących, rozpuszczających i wypłukujących nagary i osady chętnie oblepiające każdy możliwy odcinek magistrali olejowej.

Olej Lotos Turdus 15W40 spełnia każdą z tych ról i to w naprawdę przyzwoitym stopniu. Potwierdzają to między innymi opinie użytkowników, którzy przetestowali ów produkt na własnych ciężko pracujących silnikach. A przecież olej Lotos Turdus 15W40 jest olejem mineralnym, a więc – przynajmniej teoretycznie – przestarzałym. Dlaczego więc wciąż tak wielu kierowców go używa? W czym tkwi jego sekret?

Olej Lotos Turdus 15W40 to olej mineralny. Co to oznacza dla jego użytkowników?

Samochodowe oleje mineralne to produkty pochodzące bezpośrednio z procesu rafinacji ropy naftowej. Są one podstawą dla wielu olejów silnikowych dostępnych na rynku i charakteryzują się naturalnym składem chemicznym. Zazwyczaj są mniej odporne na wysokie temperatury i mają krótszy okres eksploatacji w porównaniu z olejami syntetycznymi. Jednakże są również bardziej ekonomiczne i doskonale sprawdzają się w wielu zastosowaniach, zwłaszcza w pojazdach komercyjnych.

Jak wiedza ta przekłada się na zastosowanie oleju Lotos Turdus 15W40? Wybierając ten właśnie olej, możecie się spodziewać stosunkowo niskiej ceny i przyzwoitej jakości, ale w jego eksploatacji nie ma mowy o wydłużaniu interwałów wymiany. Ten olej Wam na to nie pozwoli.

Dlaczego olej Lotos Turdus ma tak wysoką klasę lepkości? Czy 15W40 to dobry wybór dla samochodów ciężarowych i maszyn rolniczych?

Klasa lepkości oleju jest kluczem do jego skuteczności. W przypadku olejów o klasie 15W40 mamy do czynienia z wielosezonowym olejem, który jest odporny zarówno na niskie, jak i wysokie temperatury. Pojazdy takie jak samochody ciężarowe, autobusy czy maszyny rolnicze pracują często w ekstremalnych warunkach – od mroźnych poranków, po upalne dni. Potrzebują oleju, który zapewni im stałą ochronę w szerokim zakresie temperatur. Olej Lotos Turdus 15W40 oferuje taką wszechstronność.

Ponieważ jest to olej przeznaczony do stosowania w mocno i średnio wysilonych silnikach wysokoprężnych, turbodoładowanych i wolnossących, samochodów:

  • ciężarowych,
  • autobusów,
  • sprzętu budowlanego,
  • kombajnów,
  • traktorów,

przystosowanych do spełniania dość surowych norm emisyjnych EURO II, musi posiadać nie tylko odpowiednią lepkość, ale i skład. Oleje Lotos Turdus SHPD 15W40 zapewniają dzięki temu wysoką ochronę silnika nawet mimo naprawdę wysokich obciążeń termicznych.

Dlaczego warto zainwestować w Lotos Turdus SHPD 15W40? Co przemawia za tym wyborem?

Wybierając olej silnikowy do swojego auta czy innego pojazdu, powinniście zwrócić uwagę na korzyści, jakie olej ten oferuje. W przypadku oleju Lotos Turdus 15W40 korzyściami tymi są:

  • mniejsze zużycie silnika – dzięki specjalnej formule oleju, zużycie elementów silnika jest znacząco zredukowane;
  • czystość silnika – olej skutecznie zapobiega powstawaniu osadów i nagarów w silniku;
  • ochrona pierścieni tłokowych – olej skutecznie chroni przed zakleszczaniem się pierścieni tłokowych, co jest kluczem do wydajności silnika;
  • bezproblemowy rozruch – nawet w niskich temperaturach Lotos Turdus 15W40 zapewnia łatwy rozruch silnika;
  • ekonomiczność – zastosowanie oleju Lotos Turdus 15W40 ogranicza ilość dolewek eksploatacyjnych;
  • ochrona środowiska – jako olej mineralny, Lotos Turdus 15W40 jest znacznie mniej obciążający dla środowiska naturalnego, a jednocześnie spełnia wszelkie wymogi dotyczące emisji szkodliwych składników spalin, dzięki czemu jest bezpieczny dla dopalaczy katalitycznych układu wydechowego silników.

Jak widać, fakt, że olej Lotos Turdus 15W40 powstał na bazie leciwej już technologii, nie oznacza wcale, że jest olejem słabej jakości czy niebezpiecznym dla przyrody. Jego naturalne pochodzenie zwłaszcza w aspekcie ekologicznym można uznać za sporą zaletę.

Normy i specyfikacje oleju Lotos Turdus SHPD 15W40. Co świadczy o jego jakości?

Lotos Turdus SHPD 15W40 spełnia wiele międzynarodowych norm i specyfikacji, wśród których koniecznie należałoby się powołać na:

  • ACEA E3-96 wyd. 3/E5
  • MB- Approval 228.3
  • VOLVO VDS-2
  • MAN M 3275
  • CES 20076, 20077

Bardzo ważną informacją odnośnie do omawianego oleju jest również jego klasa jakości API, opisywana jako CH-4/CG-4/CF/SL. Pamiętajcie, że klasa jakości wraz z normami jest częstokroć ważniejszą informacją decydującą o doborze właściwego oleju silnikowego niż sama tylko klasa jego lepkości.

Jeśli zaś chodzi o inne, ważne informacje techniczne określające olej Lotos Turdus SHPD 15W40, to tu warto wspomnieć o:

  • lepkości kinematycznej w temp. 100ºC = 14,3
  • wskaźniku lepkości = min. 133
  • temperaturze płynięcia, max = -30ºC
  • temperaturze zapłonu COC, min = 228ºC
  • liczbie zasadowej, mg/KOH/g = 11,00.

Wszystkie te wartości podajemy Wam dlatego, że wybierając olej silnikowy, warto kierować się nie tylko ceną, ale przede wszystkim jakością i specyfikacją techniczną. Lotos Turdus 15W40 łączy w sobie najlepsze cechy olejów mineralnych z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, dzięki czemu jest idealnym wyborem dla tych, którzy oczekują od swojego oleju najwyższej wydajności i niezawodności. Jeśli więc szukacie oleju, który sprosta wyzwaniom stawianym przez ciężkie pojazdy i maszyny, Lotos Turdus 15W40 jest produktem właśnie dla Was.