8 produktów
Samochody od bardzo dawna wyposażane są w resory, które na samym początku były po prostu sprężystymi płaskownikami, a następnie elementami pneumatycznymi i hydropneumatycznymi. Bez wątpienia najczęściej stosowanym rozwiązaniem pozostaje jednak sprężyna śrubowa.
czytaj więcej >Sprężyny zawieszenia to zwykle pierwsze elementy, które poddaje się oględzinom podczas regularnej kontroli układu zawieszenia. Jako ruchome elementy zawieszenia są szczególnie narażone na uszkodzenia, bo nie dość, że muszą się zmagać ze zniszczonymi drogami, to jeszcze często są wystawione na działanie fatalnych warunków atmosferycznych. Jakie są typowe uszkodzenia sprężyn zawieszenia?
czytaj więcej >W zasadzie niemal każdy kierowca reaguje na to pytanie ze zdziwieniem. Faktem jest jednak, że sprężyna zawieszenia po przebiegu 200 tys. km straci całkiem sporo ze swojej pierwotnej charakterystyki. Dalszy kilometraż będzie jedynie pogarszał jej właściwości i stan, aż sprężyna zupełnie się zużyje. Wymianę sprężyn warto zaplanować po dużym przebiegu, gdy macie zamiar zamontować nowe amortyzatory.
czytaj więcej >Proces wymiany sprężyn zawieszenia nie należy do czynności skomplikowanych, jednak wymaga doświadczenia warsztatowego. Niezbędne będą także specjalistyczne narzędzia, które nie każdy posiada w swoim garażu; wymiana wymaga bowiem stosowania odpowiednich narzędzi ściskających. Jeżeli nie posiadacie takich urządzeń, wymianę sprężyn sugerujemy powierzyć mechanikowi.
czytaj więcej >Lesjofors to szwedzkie przedsiębiorstwo zajmujące się od blisko 200 lat produkcją sprężyn zawieszenia. Początki firmy datuje się jednak już na 1675 rok. Obecnie firma jest jednym z największych producentów różnego rodzaju sprężyn, przeznaczonych na potrzeby przemysłu oraz motoryzacji. W ofercie firmy znajduje się ponad 5500 typów sprężyn, pasujących ...