9 produktów
Rozrząd to system pracujący w każdym pojeździe wyposażonym w silnik spalinowy. Są to w większości konstrukcje kolizyjne, a więc w momencie zerwania paska lub łańcucha rozrządu zazwyczaj dochodzi do poważnych uszkodzeń w jednostce napędowej. Jeżeli w porę nie zauważymy objawów zużycia tych elementów, konsekwencje mogą być naprawdę ogromne. Warto odpowiednio zadbać i właściwie konserwować układ rozrządu w samochodzie. Jak to zrobić?
czytaj więcej >Jeszcze kilka-, kilkanaście lat temu uważano, że łańcuch rozrządu jest o wiele wytrzymalszy i tańszy w serwisowaniu niż pasek rozrządu. Z kolei od lat siedemdziesiątych XX wieku większą popularnością cieszył się pasek rozrządu. Ta tendencja ciągle się zmienia. Oba rozwiązania mają zarówno zagorzałych zwolenników, jak i przeciwników. Więc, co jest lepsze – pasek czy łańcuch rozrządu?
czytaj więcej >Wymiana paska lub łańcucha rozrządu w samochodzie w zależności od skomplikowania konstrukcyjnego jednostki napędowej może być dość kosztowna. Profesjonalne warsztaty za wykonanie takiej usługi liczą sobie od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych, z czego większość tej kwoty stanowią koszty robocizny. Decydując się na samodzielną wymianę paska rozrządu w samochodzie możemy na pewno sporo zaoszczędzić. Jeżeli jednak zrobimy to w sposób nieprawidłowy, skutki mogą okazać się katastrofalne.
czytaj więcej >Rozrząd napędzany łańcuchem ulega zerwaniu bardzo rzadko. Jednak gdy już do tego dojdzie, to jednostka napędowa samochodu nadaje się z reguły wyłącznie do wyrzucenia. O wiele częściej dochodzi do zużycia ślizgów, napinaczy oraz samego łańcucha. Kiedy więc wymienić łańcuch rozrządu w samochodzie?
czytaj więcej >