- Napięcie znamionowe: 14
- Prąd ładowania alternatora [A]: 65
- Zalecane rozszerzenie naprawy: Pasek klinowy / pasek klinowy wielorowkowy
- Napięcie [V]: 12
- Koła pasowe: Z kołem pasowym
- Ilość żeber: 5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10441482 |
ALANKO | 10441678 |
ALANKO | 10441941 |
ALANKO | 10441960 |
ALANKO | 11441482 |
ALANKO | 11441678 |
ALANKO | 11441941 |
ALANKO | 11441960 |
AS-PL | A4065 |
AS-PL | A9083(LETRIKA) |
BOSCH | 0 120 488 152 |
BOSCH | 0 120 488 221 |
BOSCH | 0 120 488 254 |
BOSCH | 0 120 489 136 |
BOSCH | 0 120 489 137 |
BOSCH | 0 120 489 157 |
BOSCH | 0 120 489 171 |
BOSCH | 0 120 489 272 |
BOSCH | 0 120 489 273 |
BOSCH | 0 120 489 307 |
BOSCH | 0 120 489 318 |
BOSCH | 0 120 489 319 |
BOSCH | 0 120 489 424 |
BOSCH | 0 120 489 498 |
BOSCH | 0 120 489 823 |
BOSCH | 0 120 489 824 |
BOSCH | 0 986 036 750 |
BOSCH | 0 986 037 121 |
BOSCH | 0 986 037 140 |
BOSCH | 0 986 037 150 |
CASCO | CAL30244AS |
CEVAM | 4901 |
DA SILVA | 016239 |
DELCOREMY | 218.102.652 |
DELCOREMY | 218.123.652 |
DELCOREMY | 218.125.652 |
DELCOREMY | 218.126.652 |
DELCOREMY | 218.136.702 |
DELCOREMY | DRA 3284 |
DELCOREMY | DRA 6750 |
EFEL | 13850 |
FARCOM | 111620 |
FIAT | 46231735 |
FIAT | 46231740 |
FIAT | 46431710 |
FIAT | 46445094 |
FIAT | 46445096 |
FIAT | 5955557 |
FIAT | 5958565 |
FIAT | 5960289 |
FIAT | 599 2153 |
FIAT | 599 2155 |
FIAT | 7541401 |
FIAT | 7554832 |
FIAT | 7554833 |
FIAT | 756 5393 |
FIAT | 7565391 |
FIAT | 7565395 |
FIAT | 7697863 |
FIAT | 7697864 |
FIAT | 77503410 |
FRIESEN | 90 36 750 |
FRIESEN | 90 37 140 |
FRIESEN | 90 37 150 |
FRIMA | 3194 |
H.C A/S | CA 506 IR |
HBELPARTS | 32 030 980 |
HBELPARTS | 32 036 750 |
HBELPARTS | 32 320 042 |
HC-PARTS | CA 506 IR |
HELLA | 725 805-001 |
HELLA | 8EL 012 427-341 |
HELLA | 8EL 725 805 001 |
HELLA | 8EL 725 883-001 |
KAGER | 71-0149 |
LANCIA | 46231735 |
LANCIA | 46231740 |
LANCIA | 595 5557 |
LANCIA | 595 8565 |
LANCIA | 596 0289 |
LANCIA | 5992153 |
LANCIA | 5992155 |
LANCIA | 7554830 |
LANCIA | 7554832 |
LANCIA | 7554833 |
LANCIA | 7565391 |
LANCIA | 7565393 |
LANCIA | 7565395 |
LANCIA | 7697863 |
LANCIA | 7697864 |
LANCIA | 77 503 410 |
LAUBER | 11.0506 |
LAUBER | LAU 11.0506 |
LAUBER | LRA 753 |
LETRIKA | 11 201 332 |
LETRIKA | 11.201.701 |
LETRIKA | AAK 4158 |
LETRIKA | AAK4562 |
LETRIKA | IA 0332 |
LETRIKA | IA 0694 |
LETRIKA | IA 0699 |
LETRIKA | IA 0701 |
LOMBA | SA475 |
LOMBA | SA476 |
LUCAS | LRA00751 |
MAG | 0 63321023010 |
MAG | 0 63321086010 |
MAG | 0 63321154010 |
MAG | 0633 07801 |
MAG | 0633 20018 |
MAG | 0633 20026 |
MAG | 0633 20032 |
MAG | 0633 20042 |
MAG | 0633 20044 |
MAG | 0633 20046 |
MAG | 0633 20121 |
MAG | 0633 21087 |
MAG | 0633 21096 |
MAG | 633 200 17 |
MAG | 633 200 18 |
MAG | 633 200 32 |
MAG | 633 200 44 |
MAG | 633 210 24 |
MAG | 633 210 25 |
MAG | 633 210 62 |
MAG | 633 210 86 |
MAG | 6330 5801 |
MAG | 6332 0105 |
MAG | 6332 0129 |
MAG | 6332 1152 |
MAG | 6332 1153 |
MAG | 9433 210 21 |
MAG | 9433 210 25 |
MAG | 9433 210 72 |
MAG | 9433 210 84 |
MAG | 9433 210 87 |
MAG | 944390367500 |
MAG | 944390371400 |
MAG | MAN 308 |
MAHLE | MG 361 |
MAHLE | MG 423 |
MAHLE | MG 521 |
MAHLE | MG 595 |
MAHLE | MG 601 |
MAHLE | MG 99 |
SPIDAN | 3495 |
TRW | LRA 459 |
TRW | LRA 514 |
UBD | 13848 |
UNIPOINT | F042A0H051 |
VALEO | 43 624 3 |
VALEO | 436 239 |
VALEO | 436 241 |
VALEO | 440653 |
VALEO | 442329 |
VALEO | VA 300 |
WAI | 13152N |
ABARTH
|
ALFA ROMEO
|
FERRARI
|
FIAT
|
LANCIA
|
PININFARINA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.