- Średnica tłoka [mm]: 15,9
- System hamulcowy: ATE/FAG
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 21
- Ciężar [kg]: 0,23
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABE | C5W018ABE |
APEC | BCY1097 |
APEC | BCY1369 |
APEC | BWC8124 |
APEC | BWC8207 |
ATE | 020018 |
ATE | 03.3215-2311.3 |
AUDI | 861.611.053A |
AUDI | 861.611.053B |
BENDIX | 212008B |
BORG BECK | BBW1267 |
BOSCH | 0 986 475 438 |
BOSCH | 475 438W |
BRAKE ENG | WC1769BE |
BREMBO | A 12 083 |
BREMSI | BC0080 |
CAR | 3549 |
CIFAM | 101-226 |
DELPHI | WAP 2738 |
DJ PARTS | AW1302 |
ERT | 300178 |
ERT | 300219 |
ERT | 300481 |
FAG | R15013G1 |
FEBI | 02894 |
FERODO | FHW005 |
FTE | R15013G1 |
GIRLING | 32966885 |
HAVAM | CC 1251 |
HAVAM | CL 1251 |
HAVAM | CW 1251 |
HAVAM | WC01251 |
HELLA | 8AW 355 531-561 |
JPG | 1161300600 |
KAWE | W4999 |
KRAFT AUTO | 6030063 |
LPR | 4999 |
MAG | 360219230287 |
MAPCO | 2749 |
MAXGEAR | 19-0028 |
METELLI | 04-0226 |
METZGER | 101-226 |
MEYLE | 100 611 0029 |
MOPR | DWC 342 |
MOTAQUIP | VWC204 |
Motrio | 8550501779 |
NK | 804709 |
PEX | 1.15.513 |
PROTECHNIC | PRH2342 |
QUINTON HA | BWC 3336 |
REMSA | C1515.08 |
ROADHOUS | 1515.08 |
SEAT | 861.611.053A |
SEAT | 861.611.053B |
SPIDAN | 83140 |
STELLOX | 05-83004-SX |
STOP | 212008S |
SWAG | 32 90 2894 |
Stark | SKWBC-0680082 |
TEXTAR | 34002800 |
TRISCAN | 8130 29009 |
TRUSTING | CF080 |
TRW | BWB111 |
TRW | BWB111A |
VAG | 861 611 053A |
VAG | 861 611 053B |
VALEO | 350542 |
VILLAR | 623.5776 |
VW | 861.611.053A |
VW | 861.611.053B |
WOKING | C1515.08 |
AUDI
|
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.