- Średnica tłoka [mm]: 20,6
- System hamulcowy: LUCAS/TRW
- System hamulcowy: Cylinderek ham. ze zintegrowanym korektorem siły ham.
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M12x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 31,8
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2842 |
A.B.S. | 52902 |
A.B.S. | 52904 |
A.B.S. | 52966 |
A.B.S. | 52966X |
ABE | C5P040ABE |
ABE | C5R026ABE |
ABE | C5R030ABE |
APEC | BCY1054 |
APEC | BCY1063 |
APEC | BCY1156 |
APEC | BCY1317 |
ATE | 020242 |
ATE | 24.3220-1615.3 |
ATE | 24.3220-1713.3 |
AUTOFREN S | D3289 |
BENDIX | 251042B |
BENDIX | 251049B |
BENDIX | 251056B |
BORG BECK | BBW1333 |
BORG BECK | BBW1528 |
BORG BECK | BBW1811 |
BOSCH | 0 986 475 636 |
BOSCH | 0 986 475 642 |
BOSCH | 0 986 475 834 |
BOSCH | 0 986 AB8 038 |
BOSCH | F 026 009 644 |
BRAKE ENG | WC1130BE |
BRAKE ENG | WC1530BE |
BRAKE ENG | WC1536BE |
BRAKE ENG | WC1670BE |
BRAKE ENG | WC4038 |
BRAKE ENG | WC4584 |
BRAKE ENG | WC4874 |
BREMBO | A 12 214 |
BREMBO | A 12 261 |
BREMBO | A 12 263 |
BREMBO | A 12 269 |
BREMBO | A 12 323 |
BREMSI | BC0043 |
BREMSI | BC0780 |
BREMSI | BC1458 |
BREMSI | BC1459 |
BREMSI | BC1460 |
CAR | 3671C |
CAR | 3688C |
CAR | 3690C |
CAR | 3692C |
CAR | 3798C |
CIFAM | 101-438 |
CITRO | 4402.A0 |
CITRO | 95668069 |
CITRO | ZF 09937779 |
DELPHI | LW 31746 |
DELPHI | LW31539 |
DELPHI | LW31541 |
DELPHI | LW39052 |
DJ PARTS | AW1108 |
ERT | 300425 |
FAG | R20060A1 |
FEBI | 09600 |
FEBI | 10240 |
FERODO | FHW075 |
FERODO | FHW089 |
FERODO | FHW091 |
FERODO | FHW348 |
FERODO | FHW4069 |
FTE | R20060A1 |
GIRLING | 32661746 |
GIRLING | 5005125 |
GIRLING | 5005127 |
GIRLING | 5005129 |
GIRLING | 5005287 |
HAVAM | WC02919 |
HELLA | 8AW 355 530-011 |
HELLA | 8AW 355 530-711 |
HELLA | 8AW 355 532-291 |
KAMOKA | 1110077 |
KAWE | W4038 |
KAWE | W4571 |
KAWE | W4578 |
KAWE | W4584 |
KAWE | W4874 |
KRAFT AUTO | 6035030 |
KRAFT AUTO | 6035125 |
KRAFT AUTO | 6035591 |
LPR | 4038 |
LPR | 4571 |
LPR | 4578 |
LPR | 4584 |
LPR | 4874 |
MAG | 359001301480 |
MAG | 359002403230 |
MAG | 360219230200 |
MAG | 360219230207 |
MAG | 360219230213 |
MAG | 360219230339 |
MAG | 360219230433 |
MAPCO | 2144 |
MAPCO | 2163 |
MAXGEAR | 19-0177 |
METELLI | 04-0438 |
METZGER | 101-438 |
MEYLE | 11-14 531 0009 |
MOTAQUIP | VWC666 |
MOTAQUIP | VWC702 |
MOTAQUIP | VWC705 |
MOTAQUIP | VWC830 |
Motrio | 8671020593 |
Motrio | 8671020599 |
Motrio | 8671020657 |
NK | 803948 |
NK | 803952 |
NK | 803953 |
NK | 809949 |
PEUGE | 4402.A0 |
PEX | 1.20.322 |
PEX | 1.20.328 |
PEX | 1.20.615 |
PROTECHNIC | PRH2431 |
PROTECHNIC | PRH2446 |
PROTECHNIC | PRH2448 |
PROTECHNIC | PRH2450 |
PROTECHNIC | PRH2502 |
QUINTON HA | BWC 3605 |
QUINTON HA | BWC3504 |
QUINTON HA | BWC3509 |
QUINTON HA | GWC 4511 |
REMSA | C1520.22 |
REMSA | C1520.33 |
REMSA | C1520.35 |
REMSA | C1520.48 |
REMSA | C1520.83 |
RENAU | 7701033600 |
RENAU | 7701035405 |
RENAU | 7701035464 |
RENAU | 7701043789 |
ROADHOUS | 1520.22 |
ROADHOUS | 1520.33 |
ROADHOUS | 1520.35 |
ROADHOUS | 1520.48 |
ROADHOUS | 1520.83 |
SAMKO | C06701 |
SAMKO | C12129 |
SAMKO | C12135 |
SAMKO | C12137 |
SPIDAN | 83468 |
SPIDAN | C3539 |
SPIDAN | C3567 |
SPIDAN | C3569 |
STELLOX | 05-83047-SX |
STOP | 251038S |
STOP | 251040S |
STOP | 251042S |
STOP | 251056S |
SWAG | 60 91 0240 |
SWAG | 62 90 9600 |
TEXTAR | 34019500 |
TEXTAR | 34025700 |
TOPRAN | 720 981 |
TRISCAN | 8130 10033 |
TRUSTING | CF043 |
TRW | BWF125 |
TRW | BWF127 |
TRW | BWF129 |
TRW | BWF287 |
VALEO | 350994 |
VALEO | 402089 |
VALEO | 402280 |
VILLAR | 623.5023 |
VILLAR | 623.5231 |
VILLAR | 623.5232 |
VILLAR | 623.5235 |
VILLAR | 623.5341 |
WOKING | C1520.22 |
WOKING | C1520.33 |
WOKING | C1520.35 |
WOKING | C1520.48 |
WOKING | C1520.83 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.