- Materiał: Aluminium
- Otwór o śr[mm]: 17,46
- System hamulcowy: VAG
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 2743 |
ABS | 42005X |
ABS | 52919X |
AKRON-MALÒ | 90236 |
APEC | BCY1372 |
APEC | BWC8037 |
ATE | 020167 |
ATE | 24.3217-0908.3 |
AUDI | 6N0 611 053 |
AUDI | 6Q0 611 053C |
AUDI | 6QE 611 053 |
BARUM | BAW1701 |
BENDIX | 212310B |
BOSCH | 0 986 475 260 |
BOSCH | F 026 009 260 |
BRAKE ENG | WC1689BE |
BRAKE ENG | WC4912 |
BREMBO | A12379 |
CIFAM | 101-608 |
DELPHI | LW47029 |
FEBI | 06097 |
FERODO | FHW429 |
FIRST LINE | FBW1633 |
FRITECH | CF239 |
FTE | R17029A1 |
HELLA | 355531811 |
HELLA | 8AW 355 531-811 |
INBRA | WCY3529 |
LPR | 4326 |
MAG | 360219230259 |
MAG | 360219230343 |
MAPCO | 2243 |
MEYLE | 1006110028 |
MEYLE | 1006110057 |
MGA | C1573 |
NK | 804739 |
OPENPARTS | FWC3133.00 |
QUINTON HA | BWC3580 |
RAICAM | 85335500 |
REMSA | C1517.15 |
REMSA | C1517.55 |
RHIAG | NT3529 |
ROADHOUS | 226718 |
SAMKO | C26718 |
SBS | 1340804739 |
SEAT | 6N0 611 053 |
SEAT | 6Q0 611 053C |
SEAT | 6QE 611 053 |
SEIM | 8159 |
SKODA | 6N0 611 053 |
SKODA | 6Q0 611 053C |
SKODA | 6QE 611 053 |
SWAG | 32 90 6097 |
TRISCAN | 813029022 |
TRUSTING | CF239 |
TRW | BWC107A |
VILLAR | 6235074 |
VW | 6N0 611 053 |
VW | 6Q0 611 053C |
VW | 6QE 611 053 |
WOKING | C1517.15 |
WOKING | C1517.55 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Metelli to włoskie przedsiębiorstwo, prowadzące działalność międzynarodową. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych. W ofercie znajdują się tysiące referencji, wśród których na pierwszy plan wysuwają się pompy wody. W tym obszarze Metelli zaspokaja potrzeby niemal całego rynku, oferując wybór pomp spośród ponad 800 pozycji. Produkty te cechuje najwyższa jakość wykonania za sprawą w pełni automatycznej produkcji. Ponadto, ważną część asortymentu firmy stanowią części silnika, które znajdują się w ofercie producenta od początku jego istnienia. Ponad pół wieku doświadczenia pozwoliło wypracować procesy, które zapewniają sprawną produkcję najwyższej jakości elementów.
Poza wymienionymi powyżej częściami samochodowymi, w ofercie Metelli znajdują się również elementy układu hamulcowego. W ostatnich latach ta część oferty została znacznie rozbudowana, przez co dzisiaj Metelli umożliwia skompletowanie pełnego układu hamulcowego. Na szczególne wyróżnienie zasługują tarcze hamulcowe Metelli doceniane za precyzję wykonania. W asortymencie producenta znaleźć można około 700 modeli tarcz hamulcowych.
Ideą firmy Metelli jest tworzenie części zamiennych o jakości zbliżonej lub lepszej niż części z pierwszego montażu. Jest to możliwe dzięki pracy najlepszych inżynierów w centrach badawczych, w których regularnie analizowane są części OEM. Utrzymywanie najwyższych standardów produkcji czyni Metelli jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych części zamiennych dostępnych na rynku wtórnym.