- Rodzaj filtra: Filtr z węglem aktywnym
- Długość [mm]: 240
- Szerokość [mm]: 204
- Wysokość [mm]: 36
- Ilość: 1
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | PUK 1188 E |
ALCOFILTER | MS-6398C |
ASHIKA | 21-DW-W15 |
ASHIKA | 21-DW-W19 |
BEHR | Z4001002 |
BLUEPRINT | ADG 02560 |
BLUEPRINT | ADG 02562 |
BOSCH | 0 986 628 512 |
BOSCH | 0 986 AF4 041 |
BOSCH | 0 986 AF4 257 |
BOSCH | 1 987 432 304 |
BOSCH | R 2304 |
CHAMPION | CCF 0134C |
CHEVR | 13 503 675 |
CHEVR | 52 102 242 |
CHEVR | 55 102 242 |
CITRO | 13271191 |
CITRO | 95527473 |
CLEANF | NC 2361 CA |
COMLINE | EKF 295 A |
COOPERSFIA | PCK8255 |
CORTECO | 8000 1186 |
CORTECO | CC1335 |
DELPHI | 52420930 |
DELPHI | KF10021 |
DELPHI | TSP0325116C |
DELPHI | TSP0325305C |
DIGOEMA | DGM/KL 11695-AK |
FEBI | 32366 |
FILTRON | K 1223A |
FRAM | CFA 10775 |
GM | 13 271 190 |
GM | 13 271 191 |
GM | 13503675 |
GM | 332766591 |
GM | 52 420 930 |
GM | 95527473 |
GM | J13271191 |
HBJAKOPART | J1340912 |
HEN | E 2962 LC |
JAPANPAR | FA-ADDW15 |
JAPANPAR | FA-ADDW19 |
KOLBENSCHM | 4454-AC |
KOLBENSCHM | 4454-ACC |
KOLBENSCHM | 50 014 454 |
MAHLE | LA 748 |
MAHLE | LAK 1123 |
MAHLE | LAK 472 |
MAHLE | LAK 748 |
MANN | CU 2442 |
MANN | FP 2442 |
MAPCO | 67222 |
MEATDORIA | 17503K |
MEYLE | 612 320 0010 |
MICRONAIR | CF021 |
NIPPARTS | N1340915 |
OPEL | 1 808 246 |
OPEL | 13271191 |
OPEL | 95527473 |
PURFLU | AHC 286 |
PUROLATOR | C36154C |
SOFIMA | S 4178 CA |
TECNECO FI | CK 10774 C |
TECNOCAR | EC 603 |
UFI | 54.178.00 |
UNI | GFE 3328 |
VALEO | 715659 |
VALEO | T1019434C |
VEMO | V40-31-1005 |
WIXFILTERS | WP9356 |
WIXFILTERS | WP9357 |
BUICK
|
CADILLAC
|
CHEVROLET
|
OPEL
|
SAAB
|
VAUXHALL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr kabinowy znajduje się pomiędzy podszybiem a elementami układu klimatyzacji. To podstawowy element eksploatacyjny samochodu, którego rola sprowadza się do zatrzymywania zanieczyszczeń z powietrza, które trafia do kabiny pojazdu. Według producentów filtry kabinowe należy wymieniać regularnie, nawet dwa razy w roku.
Filtry kabinowe zwane także przeciwpyłkowymi produkuje się z papieru, materiału lub materiału pokrytego włóknem węglowym. Te ostatnie to najbardziej skuteczne egzemplarze, zatrzymujące nawet niezwykle szkodliwe tlenki azotu. Wariant papierowy to z kolei ta najtańsza i najbardziej podstawowa wersja filtra. Aktualnie najczęściej stosuje się i zaleca montaż filtrów aktywnych z węglem.
W samochodach eksploatowanych głównie w warunkach miejskich filtr kabinowy chroni kierowcę i pasażerów m.in. przed kurzem, wszelkiego rodzaju pyłami, tlenkami azotu (filtr z węglem aktywnym) a także pyłami z klocków hamulcowych i opon. Na trasie i na terenach podmiejskich filtr kabinowy zwalcza także piasek oraz pyłki roślin. Filtr ten prócz wyłapywania szkodliwych substancji ma także kilka innych zadań. Zapobiega parowaniu szyb w samochodzie, umożliwia prawidłowe działanie układu klimatyzacji a także chroni alergików.
Ceny standardowych filtrów kabinowych zaczynają się od kilkunastu złotych. Filtry z węglem aktywnym można natomiast kupić już za kilkadziesiąt złotych. Różnica w cenie nie jest aż tak duża a dla lepszego filtrowania powietrza naprawdę warto zainwestować w dobrej jakości filtr kabinowy z węglem aktywnym. Decydując się na wymianę filtra kabinowego pamiętajmy jednak przede wszystkim, że zawsze należy kupować filtry fabrycznie nowe (online można znaleźć oferty sprzedaży filtrów używanych). Ponadto warto kierować się ku produktom znanych i cenionych w branży motoryzacyjnej marek.