- Wysokość [mm]: 141
- Średnica zewnętrzna [mm]: 71
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 16
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 29
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | MD-437 |
BLUEPRINT | ADA 102101 |
BOSCH | 0 986 AF0 236 |
BOSCH | 0 986 TF0 037 |
BOSCH | 1 457 429 192 |
BOSCH | F 026 408 704 |
BOSCH | F 026 408 888 |
BOSCH | P 9192 |
CHAMPION | COF100525E |
CHAMPION | XE 525 |
CHAMPION | XE 525/606 |
CHRYS | 68001 297AA |
CLEANF | ML 1704 |
CLEANF | ML 1705 |
COMLINE | EOF 087 |
COOPE | G 1471 |
COOPE | G 1473 |
COOPERSFIA | FA5618 ECO |
COOPERSFIA | FA5618A ECO |
COOPERSFIA | FA5620 ECO |
CROSL | 2232 |
CROSL | 2233 |
CROSL | 2251 |
DELPHI | FX20036 |
FEBI | 22546 |
FIAT | K68001297AA |
FILTREC | MLE1369 |
FILTRON | OE 650/1 |
FLEETGUARD | LF17482 |
FLEETGUARD | LF17489 |
FORD | 1 118 184 |
FORD | 1 250 679 |
FRAM | CH 9461 ECO |
FRAM | CH 9463 ECO |
FRAM | CH9461 |
FRAM | CH9463 |
FRAM | CH9463A ECO |
GUD | M 29 |
HEN | E 19 H D 83 |
JAPANPAR | FO-ECO023 |
JAPANPAR | J FO-ECO023 |
MAPCO | 64806 |
MEYLE | 1 001 150 000 |
MITSUBISHI | MN 980125 |
MITSUBISHI | MN 980408 |
MITSUBISHI | TS 200008 |
NIPPARTS | J1 315 028 |
PURFLU | L 263 |
PURFLU | L 263 A |
PURFLU | L 267 |
PURFLU | L 267 A |
PURFLU | L267D |
PUROLATOR | L 38113 |
PZL | WO1541X |
SKODA | 045 115 466 |
SKODA | 45115466 |
TECNOCAR | OP 222 |
TECNOCAR | OP 224 |
TECNOCAR | OP 259 |
TECNOCAR | OP224A |
UFI | 25 023 00 |
VAG | 045 115 389 C |
VAG | 045 115 466 A |
VAG | 045 115 466 B |
VAG | 045 115 466 C |
VAG | 070 115 562 |
VAG | 071 115 466 |
VAG | 071 115 562 A |
VAG | 071 115 562 B |
VW | 045 115 389 C |
VW | 045 115 466 |
VW | 045 115 466 A |
VW | 045 115 466 B |
VW | 045 115 466 C |
VW | 045 118 466 |
VW | 070 115 562 |
VW | 071 115 466 |
VW | 071 115 562 |
VW | 071 115 562 A |
VW | 071 115 562 B |
VW | 071 115 562 C |
VW | 45115466 |
VW | 45118466 |
VW | 70 115 562 |
VW | 71 115 562 |
VW | 71115466 |
AUDI
|
CHRYSLER
|
DODGE
|
FORD
|
JEEP
|
MITSUBISHI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr oleju to element eksploatacyjny każdego samochodu, który wyłapuje zanieczyszczenia i gwarantuje tym samym czyste środowisko dla pracy silnika spalinowego oraz oleju silnikowego. Praca tego podzespołu nie należy jednak do łatwych, bo odbywa się między innymi w bardzo wysokich temperaturach.
Zużycie filtra oleju silnikowego to pojęcie stosunkowo względne. Należy go po prostu wymieniać za każdym razem, gdy dokonujemy wymiany oleju. Czyli raz do roku lub po przejechaniu przebiegu od 15 000 do 30 000 km. Filtr oleju został w końcu zamontowany po to, by zbierać zanieczyszczenia. Dlatego jeżeli wlejemy do silnika nowy olej, to wszelkie zanieczyszczenia ze starego filtra i tak dostaną się do silnika.
Regularna wymiana filtra oleju jest bardzo ważna, bo zatrzymuje się na nim bardzo dużo szkodliwych substancji. Zanieczyszczania te nie są korzystne dla kondycji jednostki napędowej, dlatego tak ważna jest ich skuteczna filtracja.
Zarówno olej, jak i filtr oleju silnikowego można wymienić samodzielnie, ale potrzeba do tego doświadczenia. Dlatego nieznającym się na rzeczy, zaleca się powierzenie tych czynności warsztatowi. Podczas wymiany oleju silnikowego wraz z filtrem warto pamiętać o stosowaniu jak najlepszych jakościowo podzespołów. Nie ma co oszczędzać na tym elemencie, bo zakup tego elementu naprawdę nie należy do kosztownych.
Zakup i wymiana filtra oleju to naprawdę niewielki koszt. Podczas zakupu nowego egzemplarza można kierować się zaleceniami producenta pojazdu względem proponowanego rodzaju filtra lub zdecydować się na filtry renomowanych marek, polecanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej.