- Wysokość [mm]: 129,0
- Średnica zewnętrzna [mm]: 74
- Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 83
- Rozmiar gwintu wejżcie: M 14 X 1.5
- Wymiar gwintu wyjście: M 12 X 1.5
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2010 |
ACDELCO | FS 22 |
ACDELCO | FS 9003 E |
ALCOFILTER | SP-2022 |
BOSCH | 0 450 905 087 |
BOSCH | 0 450 905 231 |
BOSCH | 0 450 905 267 |
BOSCH | 0 450 905 401 |
BOSCH | F 026 403 787 |
BOSCH | F5087 |
BOSCH | F5401 |
CHAMP | FN 41 |
CHAMP | G 2947 |
CHAMPION | CFF100205 |
CHAMPION | L 205 |
CLEANF | MBNA 959 |
COMLINE | EFF016 |
COOPE | FIG 7008 |
COOPERSFIA | FT5203 |
DELPHI | FF0026 |
FIAT | 6006968 |
FIAT | 60506968 |
FIAT | 60585533 |
FIAT | 60810503 |
FIAT | 71736107 |
FIAT | 71736110 |
FIAT | 7174020 |
FIAT | 7574020 |
FILFILTER | ZP 8030 FM |
FILTRON | PP 827 |
FRAM | G3747 |
HEN | H149WK |
HOFFER | 7790023 |
HOFFER | 7790023/1 |
KOLBENSCHM | 273-FP |
KOLBENSCHM | 50 013 273 |
LUBERFINER | G 2947 |
MAG | FI I20 |
MAHLE | KL 204 |
MANN | WK 830/6 |
MANN | WK830/6 |
MEATDORIA | 4023 |
MEATDORIA | 4023/1 |
MOTAQUIP | VFF 201 |
MULLER FIL | FB186 |
P.B.R. | AG-6002 |
PURFLU | EP91 |
PUROLATOR | F 53191 |
PZL | FPW-06 |
QUINTON HA | QFF 5355 |
QUINTON HA | QFF0113 |
RYCO | Z400 |
SCT | ST 320 |
SOFIMA | S 1506 B |
SOFIMA | S 1748 B |
TECNECO FI | IN 86 |
TECNOCAR | B86 |
TEHO | 61044 |
UFI | 31.506.00 |
UNI | GFE 7026 |
VAG | 441201511C |
VAICO | V95-0277 |
VOLVO | 1276864 |
VOLVO | 3413903 |
VOLVO | 3413903-0 |
VOLVO | 3473308 |
WIXFILTERS | WF8029 |
ALFA ROMEO
|
DAIMLER
|
FERRARI
|
FIAT
|
JAGUAR
|
LANCIA
|
SAAB
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.