- Wysokość [mm]: 116,0
- Średnica zewnętrzna [mm]: 66
- Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 93
- Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 9
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | MD-759 |
ASHIKA | 30-ECO088 |
BLUEPRINT | ADA 102325 |
BLUEPRINT | ADL 142307 |
BORG BECK | BFF8257 |
CHAMPION | CFF100636 |
CLEANF | MG 3612 |
CLEANF | MG 3612/A |
CLEANF | MG3612 |
CLEANF | MG3612/A |
CONTINENTA | 28.0002-4009.2 |
DELPHI | HDF791 |
DIAMAX | DF3385 |
FEBI | 105809 |
FIAT | 6001073443 |
FIAT | 77366216 |
FIAT | 77366607 |
FIAT | 77366642 |
FILTRON | PE 982/2 |
FLEETGUARD | FS20302 |
FRAM | C11680 |
FRIGAIR | FL04.410 |
GUD | M 166 |
HEN | E104KP |
HIFI FILTE | SN 80053 |
HOFFER | 5003E |
JAPANPAR | FC-ECO088 |
KOLBENSCHM | 50 019 004 |
KOLBENSCHM | 50019004 |
KOLBENSCHM | 9004-FX |
LAUTR | ELG 5455 |
MAG | 153071762413 |
MAG | 71762413 |
MAHLE | KX 398 |
MANN | PU 7005 |
MASER | 673.00.14.63 |
MAXGEAR | 26-1143 |
MEATDORIA | 5003 |
MEATDORIA | 5003E |
MECAFILTER | ELG5455 |
MGA | FG2154 |
NPS | D133O200 |
OPEL | 818021 |
OPEL | 818025 |
OPTIMAL | OP-FFF30135 |
PURFLU | C827 |
QUINTON HA | QFF0415 |
SCT | SC 7080 P |
SOFIMA | S 6046 NE |
SOFIMA | S 6052 NE |
STELLOX | 21-00870-SX |
TECNOCAR | N610 |
UFI | 26.046.00 |
UFI | 26.052.00 |
VAICO | V24-0768 |
VALEO | 587093 |
VALEO | 587103 |
VAUXH | 9551499 |
VAUXH | 95516002 |
WIXFILTERS | WF8494 |
ALFA ROMEO
|
CITROËN
|
FIAT
|
JEEP
|
LANCIA
|
MASERATI
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.