- Średnica [mm]: 55
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Materiał: Stal
- Wysokość [mm]: 163
Dodaj opinię
(06.11.2021)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa FAST FT39006
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | SP-2060 |
ALFA | 60811822 |
ALFA | 60811904 |
AUDI | 6X0 201 511 B |
BLUEPRINT | ADG02314 |
BOSCH | 0 450 905 273 |
BOSCH | 0 450 905 316 |
CHAMPION | CFF100225 |
CHAMPION | CFF100420 |
CHAMPION | L225/606 |
CHEVR | 25121074 |
CHEVR | 25160729 |
CHEVR | 96281411 |
CHEVR | 96335719 |
CLEANF | MBNA 985 |
COMLINE | EFF010 |
DAEWOO | 25121074 |
DAEWOO | 96281411 |
FEBI | 17635 |
FEBI | 33467 |
FIAT | 46403933 |
FIAT | 46441236 |
FIAT | 46523087 |
FILTRON | PP 905 |
FILTRON | PP905/2 |
FRAM | G5540 |
GM | 25161333 |
GM | 25313359 |
HBJAKOPART | J1330901 |
HEN | H110WK |
JAGUA | C2S 020906 |
JAGUA | C2S 2768 |
JAGUA | C2S45278 |
JAPANPAR | FC-W01S |
KNECHT | KL 83 |
KNECHT | KL 84 |
LANCIA | 46441236 |
LANCIA | 46523087 |
MAG | 152071760676 |
MAHLE | KL 83 |
MAHLE | KL 84 |
MANN | WK 512 |
MECAFILTER | ELE6006 |
NAPA | NFF2014 |
NIPPARTS | J1330901 |
OPEL | 08 18 514 |
OPEL | 8 18 514 |
OPEL | 8 18 568 |
PURFLU | EP 155 |
PURFLU | EP185 |
QUINTON HA | WF8101 |
SAAB | 25 31 3359 |
SEAT | 6X0 201 511 B |
SKODA | 6X0 201 511 B |
SOGEFIPRO | FT5258 |
SWAG | 40 91 7635 |
TOPRAN | 107 693 |
TOPRAN | 201 622 |
UFI | 31.515.00 |
UFI | 31.722.00 |
VAUXH | 08 18 568 |
VAUXH | 8 18 514 |
VAUXH | 8 18 568 |
VW | 6N0 201 511 B |
VW | 6X0 201 511 |
VW | 6X0 201 511 B |
WIXFILTERS | WF8101 |
ALFA ROMEO
|
AUDI
|
CHEVROLET
|
DAEWOO
|
FIAT
|
JAGUAR
|
LANCIA
|
OPEL
|
SAAB
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.