- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica [mm]: 78,5
- Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 13,9
- Wysokość [mm]: 65,2
- Wysokość [mm]: 66
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 1 457 070 800 |
BOSCH | 1 457 070 802 |
CITRO | 1906 77 |
CITRO | 1906 A6 |
CLEANF | MG 1602 |
COMLINE | EFF086 |
COOPERSFIA | FA5977ECO |
FIAT | 9401906768 |
FIAT | K9401906768 |
FILTRON | PE 816/4 |
FORD | 3M5Q 9176 AA |
FRAM | C10777ECO |
FRAM | C9712ECO |
GUD | M41 |
HEN | E69KP D100 |
KNECHT | KX 85 D ECO |
KNECHT | KX85D |
LANCIA | 940 1906768 |
LANCIA | K9401906768 |
MANN | PU83/0X |
MANN | PU830x |
MECAFILTER | ELG5277 |
METALLEVE | KX85D |
PEUGE | 1906 76 |
PEUGE | 1906 A6 |
PURFLU | C 495 |
PURFLU | C495E |
SOGEFIPRO | FA 5676 ECO |
SUZUK | 15412-67G10 |
UFI | 26 003 00 |
WIXFILTERS | WF8256 |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.