- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 46
- Wylot - sr. [mm]: 8
- Wymiar gwintu: 8
- Wysokość [mm]: 100
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BLUEPRINT | ADBP230001 |
BOSCH | F 026 402 351 |
DT SPARE P | 7.24008 |
FEBI | 101110 |
FIAT | 500318246 |
FILTRON | PS897 |
MANN | WK4002 |
SOFIMA | S 1028 B |
STELLOX | 82-20492-SX |
UFI | 3102800 |
WILMINK | WG1018938 |
WILMINK | WG2185541 |
WIXFILTERS | WF10222 |
IVECO
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
MEAT & DORIA 4008/O | MEAT & DORIA | Brak ceny |
Filtr paliwa KAMOKA F327601 | KAMOKA | 11,00 zł |
Filtr paliwa BLUE PRINT ADBP230001 | BLUE PRINT | 33,00 zł |
Filtr paliwa MANN-FILTER WK 4002 | MANN-FILTER | 36,00 zł |
Filtr paliwa DT SPARE PARTS 7.24008 | DT SPARE PARTS | 36,00 zł |
Filtr paliwa FILTRON PS 877 | FILTRON | 18,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.