- Wysokość [mm]: 86
- Rodzaj paliwa: Olej napędowy
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica wewnętrzna [mm]: 19,5
- Średnica zewnętrzna [mm]: 70,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
1A FIRST | D20192 |
BALDW | PF46112 |
BLUEPRINT | ADN12328 |
BOSCH | F026402047 |
BOSCH | N2047 |
CHAMPION | CFF100416 |
CHAMPION | CFF500416 |
CHAMPION | L416 |
CHAMPION | L416606 |
COOPERSFIA | FA5732ECO |
FILTRON | PM8153 |
FRAM | C9927 |
FRAM | C9927ECO |
GM | 93161121 |
HEN | E90KPD164 |
JAPANPAR | FCECO017 |
KNECHT | KX218D |
KNECHT | KX218DECO |
LAUTR | ELG5292 |
MANN | P718x |
MECAFILTER | ELG5292 |
MULLER FIL | FN192 |
NIPPARTS | N1331049 |
NISSA | 1640500QAC |
OPEL | 4412830 |
PURFLU | C492 |
PUROLATOR | F58151 |
RENAU | 7701475229 |
SAKURAAUTO | F25020 |
SOFIMA | S0492N |
SOGEFIPRO | FA2573ECO |
TECNOCAR | N487 |
UFI | 2669500 |
WIXFILTERS | WF8300 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.