- Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 82
- Średnica zewnętrzna [mm]: 66
- Średnica wewnętrzna [mm]: 12
- Wysokość [mm]: 115
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 12
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-7624 |
A.L.FILTER | ALG-7629 |
ASHIKA | 30-ECO093 |
FIAT | 0000077368723 |
FIAT | 0000077369138 |
FIAT | 77367410 |
FIAT | 77368566 |
FIAT | 77368593 |
FIAT | 77368723 |
FIAT | 77369138 |
FILTRON | PE 982/8 |
HEN | E9KFR D417 |
LANCIA | 77367410 |
SOFIMA | S 6076 NE |
UFI | 26.076.00 |
UFI | 26.076.01 |
WIXFILTERS | WF8555 |
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.