- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Wysokość [mm]: 138,5
- Średnica zewnętrzna [mm]: 81
- Dolot - sr. [mm]: 8
- Wylot - sr. [mm]: 8
- Rura o średnicy [mm]: 8
- Ilość połączeń: 2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG 885 |
ACDELCO | FS 31 |
ACDELCO | FS 9211 E |
ALCOFILTER | SP-2111 |
ASHIKA | 30-03-388 |
BLUEPRINT | ADM 52324 |
BOSCH | 0 450 905 324 |
BOSCH | 0 450 905 902 |
BOSCH | 0 450 905 966 |
BOSCH | 0 986 AF8 287 |
BOSCH | F 5324 |
CHAMP | FN 40 |
CHAMPION | CFF100218 |
CHAMPION | CL206-01/F01 |
CHAMPION | L 218 |
CHAMPION | L 218/606 |
CLEANF | MB 965 |
CLEANF | MBNA 965 |
COMLINE | EFF 009 |
COOPE | FIG 7016 |
COOPERSFIA | FT5261 |
COOPERSFIA | FT6849 |
CUMM | FF240 |
CUMM | FF5097 |
CUMM | FF5244 |
DELPHI | EFP203 |
DELPHI | FF0035 |
DONALDSON | P 55-0126 |
DOYEN | RPF035 |
FORD | 1022150 |
FORD | 1094371 |
FORD | 6594603 |
FORD | 92FB9155AA |
FORD | 92FB9155AB |
FORD | XS619155AA |
FRAM | G 7099 |
GM | 25067131 |
GUD | E 59 |
HBJAKOPART | J1333036 |
HEN | H 141 WK |
HOFFER | 7790064 |
IPS PARTS | IFG-3388 |
JAPANPAR | FC-388 |
JAPANPAR | FC-388S |
JAPANPAR | J FC-388 |
KOLBENSCHM | 50 013 524 |
KOLBENSCHM | 50 013 549 |
KOLBENSCHM | 524-FP |
KOLBENSCHM | 549-FP |
MAG | 71760685 |
MAG | FI 45 |
MAG | FI I45 |
MAHLE | KL 61 |
MAHLE | KL 743 |
MANN | WK 79 |
MAPCO | 62600 |
MAZDA | 1E0320490 |
MAZDA | 1E0513490 |
MAZDA | 1E0513490A |
MEATDORIA | 4064 |
MEYLE | 714 323 0001 |
Motorcraft | EFG 006 |
Motorcraft | EFG 6 |
NIPPARTS | J1333036 |
PURFLU | EP 161 |
PUROLATOR | F 67694 |
PUROLATOR | F59207 |
PZL | FPW08 |
RYCO | Z 506 |
RYCO | Z430 |
SOFIMA | S 1514 B |
TECNECO FI | IN 98 |
UFI | 31 514 00 |
UNI | GFE 7060 |
VAICO | V25-0106 |
VALEO | 587007 |
WIXFILTERS | 33097 |
WIXFILTERS | WF8069 |
FORD
|
FORD USA
|
MAZDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.