- Lokalizacja w aucie: Sciana boczna
- Lokalizacja w aucie: Wewnątrz
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BSG | 30970018 |
BSG | BSG 30-970-018 |
BSG | BSG 30970018 |
BSG | BSG30970018 |
FORD | 1767209 |
FORD | 2C14 V266A62 AA |
FORD | 4375255 |
FORD | YC15-V266A62-AD |
FORD | YC15-V266A62-AF |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Klamki drzwi i pokryw to elementy wyposażenia pojazdu, na które zwykle kierowcy nie zwracają większej uwagi. Warto jednak dopilnować wysokiej jakości klamek przy wymianie oraz odpowiednio o nie dbać, aby uniknąć problemów z dostaniem się do samochodu, bagażnika lub pod maskę.
Dzisiaj najczęściej spotykane klamki drzwi to wbudowane w konstrukcję pojazdu dźwignie, które nie wystają poza karoserię. Otwiera się je poprzez naciśnięcie klamki od dołu. Czasami należy również delikatnie ją do siebie pociągnąć. Klamki starszego typu to modele, które częściowo również są wbudowane w drzwi, jednak ich zewnętrzna część znajduje się poza obudową pojazdu. Tego rodzaju klamki występują w starszych pojazdach oraz w bardzo ekskluzywnych samochodach. O ile nowoczesne klamki tworzy się zarówno z tworzyw sztucznych, jak i z metalu, o tyle klamki starszego typu zdecydowanie częściej są metalowe. Wynika to głównie z tego, że wystając poza obudowę, są zdecydowanie bardziej narażone na uszkodzenia, natomiast metal zwykle gwarantuje większą wytrzymałość.
Konstrukcja dzisiejszych samochodów wymaga również wykorzystania klamek pokryw. Standardowo są to klamki pokrywy przedniej oraz drzwi bagażnika. W tych dwóch przypadkach stosuje się bardzo różnorodne modele klamek. Niemniej jednak dominują proste dźwignie.
Kupując klamki drzwi i pokryw, wybrać można modele z zamkiem lub też bez niego. Warto pamiętać, że w samochodach z zamkiem centralnym, wymieniając pojedynczą klamkę wraz z zamkiem, będzie trzeba podłączyć konstrukcję do systemu. Nie zawsze jest to proste i czasami wymaga zdjęcia tapicerki.