- Lokalizacja w aucie: Z przodu
- Lokalizacja w aucie: Wzdłużnie
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
- Materiał: Tworzywo sztuczne
- Lokalizacja w aucie: Skrzynia korbowa
Dodaj opinię
(19.06.2013)
Opinia wystawiona dla Kołnierz przewodu płynu chłodzącego TOPRAN 109 635 (Głowica cylindra)
(19.06.2013)
Opinia wystawiona dla Kołnierz przewodu płynu chłodzącego TOPRAN 109 635 (Głowica cylindra)
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 80768 |
A.I.C. | 50056 |
ACEMARK | 253960 |
AIC | 50056 |
AKRON-MALÒ | 116107 |
AKS DASIS | 045038N |
AUDI | 038 121 121 |
AUTOMEGA | 160032910 |
AUTOMEGA | 301210121038 |
BBR | 002-60-00214 |
BGA | FA0108 |
BIRTH | 8387 |
BORG BECK | BTS1011 |
BSG | BSG 90-126-006 |
BUGIAD | BMC19165 |
BUGIAD | BSP20218 |
CALORSTAT | WF0038 |
CAUTEX/ADL | 952120 |
CAUTEX | 952120 |
CSV ELECTR | CBR3120 |
DIAMAX | AD06050 |
ERA | 354034 |
FAE | 54302 |
FARE SA | 2374 |
FEBI | 18230 |
FIRST LINE | FTS1011 |
IMPERGOM | 90000 |
JPG | 1114505900 |
METALC/ADL | 03590 |
METALCAUCH | 03590 |
METALCAUCH | 3590 |
METZGER | 4010073 |
MEYLE | 100 121 0052 |
MOTORAD | CH9993 |
NRF | 775045 |
PATRON | P29-0065 |
QUINTON HA | QTH819CF |
SASIC | 3306001 |
SEAT | 038 121 121 |
SKODA | 038 121 121 |
STC | T403590 |
SWAG | 30 91 8230 |
TRICLO | 463475 |
TTC | 07.19.044 |
UNIGOM | 341820 |
VAICO | V10-0277 |
VEMA | 13873 |
VEMA | VE8387 |
VW | 038 121 121 |
WE PARTS | 421850020 |
WILMINK | WG1761075 |
WILMINK | WG1777227 |
WILMINK | WG1795227 |
WILMINK | WG1805576 |
ZZVF | ZV211E |
vika | 11210116001 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Flansza, zwana również kołnierzem, to element łączący poszczególne części instalacji. Przede wszystkim umożliwia stabilne połączenie rur. W samochodach flanszę wykorzystuje się m.in. jako łączenie układu chłodzenia z silnikiem. Element ten występuje także na łożyskach, w skrzyni biegów czy na wałach.
Przeważnie kołnierz to część stalowa, ewentualnie może by również wykonana z żeliwa. Sporadycznie, w mniej strategicznych miejscach, możliwy jest również montaż flanszy z tworzywa sztucznego. Niemniej jednak jest to rzadkością, gdyż tworzywa sztuczne nie wykazują wystarczających właściwości wytrzymałościowych. Kołnierz natomiast nieustannie poddawany jest próbie wytrzymałości. Flansza pracuje w trudnych warunkach, często w wyjątkowo wysokiej temperaturze. Ponadto, w otoczeniu kołnierza panuje wilgoć. Oczywiście element ten narażony jest również na uszkodzenia mechaniczne.
Kołnierze to konstrukcje pełniące nieco podobne funkcje co zawory. Wykazują się one jednak większą trwałością. Części te montuje się wszędzie tam, gdzie wymagana jest absolutna szczelność instalacji, a pęknięcia czy ubytki są wyjątkowo niepożądane. Wysokiej jakości flansze to części bardzo wytrzymałe, które rzadko ulegają awariom. Niemniej jednak po latach użytkowania mogą się pojawić problemy ze szczelnością łączenia. Przeważnie są one konsekwencją pojawienia się korozji. Ponadto, niższej jakości materiał może ulec zużyciu. Jakakolwiek nieszczelność kołnierza, bez względu na jej przyczynę, oznacza konieczność jak najszybszej konsultacji z mechanikiem.
Topran to marka części zamiennych, która stała się prawdziwym przełomem wśród producentów części samochodowych przeznaczonych na niezależny rynek wtórny. Marka aktywnie zdobywa popularność wśród klientów oraz specjalistów z branży motoryzacyjnej, oferując niezawodne części zamienne w atrakcyjnych cenach.
Auto części Topran są reprezentowane na rynkach części samochodowych w 80 krajach, głównie w Europie. Marka posiada zróżnicowany asortyment opatentowanych oryginalnych części samochodowych przeznaczonych do samochodów najlepszych marek pojazdów w Europie, Azji i Ameryce.
Asortyment Topran zasłynął na rynku przede wszystkim z części układu hamulcowego produkowanych przy użyciu starannie wybieranych, nowoczesnych materiałów i innowacyjnych technologii. Firma oferuje jednak znacznie szerszy asortyment części.
Topran to marka, która kładzie duży nacisk na zachowanie odpowiednio wysokiej jakości oferowanych części zamiennych. Części Topran wielokrotnie testuje się przed rozpoczęciem masowej produkcji.