- Średnica [mm]: 153
- Ilość żeber: 6
- Dla numeru OE: 0515V3
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 10249 |
AKRON-MALÒ | 658055 |
BLUEPRINT | ADJ136114 |
CAUTEX | 030977 |
CITRO | 0515V3 |
CORTECO | 80001238 |
DA SILVA | PL8568 |
DAYCO | DPV1052 |
DAYCO | DPV1052K |
FARE SA | 4972 |
FEBI | 36310 |
FEBI | 36433 |
HUTCHINSON | DP073 |
IMPERGOM | 10063 |
INA | 544011210 |
METALCAUCH | 05842 |
PEUGE | 0515V3 |
QUINTON HA | QCD86 |
SKF | VKM93332 |
SNR | DPF35934 |
Technika | DAMP97 |
WILMINK | WG2194372 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Koło pasowe to kluczowy element każdego układu napędowego. Na koła pasowe nakłada się paski klinowe, przez co możliwe staje się napędzenie pracy takich urządzeń, jak alternator czy pompa wody. Koło pasowe we współpracy z paskiem klinowym pełni również kluczową funkcję w napędzaniu silnika klimatyzacji. Zasadniczo poprawne funkcjonowanie koła pasowego wału korbowego jest niezbędne dla funkcjonowania pojazdu.
Wyróżnia się trzy główne typy koła pasowego, a mianowicie: gładkie, z rowkiem, z wieloma rowkami. Rozróżnienie to dotyczy rodzaju powierzchni koła pasowego, która jest dostosowana do typu paska. Obecnie bowiem poza klasycznymi gładkimi paskami klinowymi, coraz częściej korzysta się również z pasków wielorowkowych, które mają pracować efektywniej i przede wszystkim dłużej. Warto również wspomnieć w tym miejscu o nowoczesnych kołach elastycznych. Ze względu na specjalną konstrukcję, posiadają one zdolność tłumienia drgań skrętnych. Czasami można się również spotkać z kołami pasowymi dedykowanymi tylko pompom.
Awaria koła pasowego zawsze jest niezwykle groźna, ze względu na ryzyko uszkodzenia alternatora oraz innych podzespołów. Dlatego też nie można bagatelizować żadnych objawów awarii. Podstawowym sygnałem, który powinien skłonić do interwencji, jest charakterystyczny pisk. Oznacza on zwykle ślizganie się paska po zużytej powierzchni koła pasowego. Konsekwencją zużycia koła pasowego może być zerwanie paska klinowego, upośledzające m.in. pracę układu kierowniczego, co najlepiej obrazuje skalę zagrożenia, wynikającą z usterki tej części samochodowej.
Sasic to francuski producent części samochodowych, obecny na rynku od wczesnych lat 30. XX wieku. Auto części Sasic to przede wszystkim elementy gumowo-metalowe oraz części zawieszenia. W ofercie francuskiego przedsiębiorstwa znaleźć można m.in. wszelkie niezbędne w pojazdach mechanicznych uszczelki, a także tuleje i stabilizatory. Warto podkreślić, że firma stale poszerza swój asortyment, dołączając do niego części należące do innych układów samochodowych. Wysoko cenione są między innymi sprzęgła Sasic.
Firma Sasic to producent części oryginalnych i zamiennych. Wiele produktów tej marki trafia na linie montażowe producentów samochodowych, zwłaszcza francuskich. W tych samych fabrykach, w których powstają oryginalne części samochodowe Sasic, konstruowane są również części zamienne tej marki. Tym samym na aftermarket trafiają części o jakości nieodbiegające od oryginałów.
Części samochodowe Sasic przeznaczone są do montażu głównie w samochodach europejskich. Oferta producenta zaspokaja potrzeby niemal wszystkich posiadaczy samochodów francuskich. Przedsiębiorstwo produkuje również dużo auto części do pojazdów produkcji niemieckiej czy włoskiej. Ponadto w asortymencie wciąż przybywa auto części Sasic przeznaczonych do samochodów azjatyckich.