- Lokalizacja w aucie: Tylna Oś, po obydwu stronach
- Pręt/Rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 260478 |
AKRON-MALÒ | 502633 |
ASHIKA | 106-02-200 |
ASHUKI | 1467-6102 |
AUTLOG | FT1883 |
AYD | 9605395 |
BENDIX | 042620B |
BIRTH | BX5044 |
BLUEPRINT | ADT38546 |
BORG BECK | BDL6593 |
COMLINE | CSL7121 |
CTE | CSL02064 |
DAYCO | DSS1479 |
DELPHI | TC1461 |
DENCKERMAN | D140028 |
ETS | 29.LB.295 |
EUROBRAKE | 59145114514 |
FAG | 818 0332 10 |
FAI | SS2397 |
FEBEST | 0123-220R |
FEBI | 27286 |
FIRST LINE | FDL6593 |
FLENNOR | FL0101-H |
FORMPART | 4208031 |
HBJAKOPART | J4892016 |
IMPERGOM | 72062 |
JAPANPAR | SI-200 |
JAPKO | 106200 |
JPG | 4850500509 |
KAGER | 85-0715 |
KAVO PARTS | SLS-9048 |
LEMFO | 36154 01 |
MAG | 600000150580 |
MAXGEAR | 72-1800 |
METZGER | 53054119 |
MEYLE | 11-16 060 0016/HD |
MONROE | L13618 |
MOOG | TO-LS-3367 |
MOTAQUIP | LVSL1000 |
NIPPARTS | J4892016 |
NK | 5114514 |
OPTIMAL | G7-1212 |
RIW | BW4022 |
RTS | 97-04024 |
RUV | 915964 |
SASIC | 9005049 |
SBS | 19145114514 |
SIDEM | 45169 |
SKF | VKDS 941010 |
SPIDAN | 40897 |
STELLOX | 56-01094-SX |
SWAG | 81 92 7286 |
TALOSA | 50-04728 |
TOYOT | 48830-05020 |
TRICLO | 786467 |
TRISCAN | 8500 13618 |
TRW | JTS1321 |
VAICO | V70-9606 |
VEMA | 22637 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
OCAP to włoski producent części samochodowych. Firma posiada ogromne doświadczenie, zbierane już od 1975 roku. Części samochodowe OCAP tworzą bogaty asortyment elementów z różnych układów samochodowych. Niemniej jednak zdecydowanie dominują w ofercie części układu kierowniczego OCAP oraz elementy zawieszenia OCAP. W tych kategoriach referencji jest najwięcej, a należące do nich części OCAP są najwyżej cenione przez kierowców. Auto części OCAP to między innymi drążki kierownicze, przekładnie i pompy wspomagania. Niemniej jednak w asortymencie znajduje się również wiele drobnych elementów uzupełniających, takich jak uszczelki czy gumy wykorzystywane w układzie kierowniczym. Natomiast zawieszenie OCAP to między innymi wahacze, sworznie i tuleje. Dostępne są również elementy mocujące oraz amortyzujące. Przedsiębiorstwo OCAP od lat cieszy się renomą na rynku europejskim i nie tylko. Niezmiennie główna siedziba firmy znajduje się we Włoszech. Jednak już dawno firma działa również daleko poza granicami tego kraju. Oddziały przedsiębiorstwa znajdują się między innymi na Węgrzech i we Francji, ale również w Indiach czy Chinach. Części OCAP trafiają na aftermarket, ale również na pierwszy montaż do fabryk renomowanych producentów samochodów, takich jak np. FIAT.