- Ilość ogniw łańcucha: 138
- Wykonanie łańcucha: Łańcuch zamknięty
- Urządzenia napędzane: Agregat napędzany: wałek rozrządu
- Wykonanie łańcucha: Simplex
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BMW | 1131 0 150 552 |
BMW | 1131 1 439 853 |
BMW | 1131 7 533 876 |
BMW | 1131 8 618 318 |
CITRO | 0816 J2 |
CITRO | 98 228 270 80 |
CITRO | V8 618 318 80 |
CONTI | V3450033 |
CONTI | V3459042 |
DAYCO | TCH1039 |
DS | 0816 J2 |
DS | 98 228 270 80 |
DS | V8 618 318 80 |
FEBI | 29867 |
FEBI | 29900 |
FEBI | 38194 |
HUTCHINSON | CH 035 |
INA | 553 0170 10 |
INA | 553 0307 10 |
MAG | 341500000130 |
MAG | 341500000132 |
MAG | 341500000650 |
MAG | 341500000652 |
MINI | 1131 0 150 552 |
MINI | 1131 1 439 853 |
MINI | 1131 7 533 876 |
MINI | 1131 8 618 318 |
OPEL | 98 228 270 80 |
PEUGE | 0816 J2 |
PEUGE | 98 228 270 80 |
PEUGE | V8 618 318 80 |
RUV | 3450033 |
RUV | 3459042 |
SKF | VKML 83000 |
SKF | VKML 88021 |
SKF | VKML 88029 |
SWAG | 11 92 9900 |
SWAG | 99 11 0385 |
SWAG | 99 13 8194 |
VAICO | V20-0011 |
VAICO | V22-0468 |
VAUXH | 98 228 270 80 |
WILMINK | WG1055072 |
WILMINK | WG1150121 |
WILMINK | WG1432688 |
WILMINK | WG1439267 |
WILMINK | WG1725260 |
WILMINK | WG1725354 |
BMW
|
CITROËN
|
DS
|
MINI
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łańcuch rozrządu to najważniejszy element napędu rozrządu, który używany jest w wielu silnikach benzynowych i Diesla. Rola łańcucha wraz z elementami towarzyszącymi jego pracy, polega na przekazaniu napędu z koła pasowego na koło napędowe. Ponadto łańcuch napędza także pompę cieczy chłodzącej i pompę oleju.
Łańcuch to element, który teoretycznie powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji silnika. Z reguły tak jest, ale bywa, że w przypadku niektórych egzemplarzy silników dochodzi do awarii a nawet do zerwania łańcucha. Praktyka pokazuje, że łańcuch wystarcza na około 350 – 400 tys. kilometrów przebiegu.
Do awarii łańcucha może dojść na skutek jego rozciągnięcia. To wtedy może dojść do jego przeskoczenia lub w najgorszym wypadku do zerwania. Jeżeli dojdzie do zerwania łańcucha to niestety trzeba liczyć się z całkowitym zniszczeniem zaworów i tłoków jednostki napędowej, co zazwyczaj kwalifikuje silnik spalinowy na złomowisko.
W celu wymiany łańcucha rozrządu trzeba zakupić pełen komplet, który zawiera łańcuch, napinacz, koła zębate, tuleje, simmeringi, uszczelkę pokrywy rozrządu oraz śruby mocujące. Cena kompletnego zestawu łańcucha rozrządu zależy przede wszystkim od modelu samochodu oraz marki poszukiwanych części.
Do tego należy doliczyć pracę mechanika. Warsztat zainkasuje za taką usługę od 300 do 900 złotych, w zależności od rodzaju silnika i marki samochodu. Zdarza się, że cena za usługę wyniesie niekiedy nawet więcej, jeżeli stopień skomplikowania jednostki napędowej jest wysoki a dostęp do łańcucha rozrządu stosunkowo trudny.
Topran to marka części zamiennych, która stała się prawdziwym przełomem wśród producentów części samochodowych przeznaczonych na niezależny rynek wtórny. Marka aktywnie zdobywa popularność wśród klientów oraz specjalistów z branży motoryzacyjnej, oferując niezawodne części zamienne w atrakcyjnych cenach.
Auto części Topran są reprezentowane na rynkach części samochodowych w 80 krajach, głównie w Europie. Marka posiada zróżnicowany asortyment opatentowanych oryginalnych części samochodowych przeznaczonych do samochodów najlepszych marek pojazdów w Europie, Azji i Ameryce.
Asortyment Topran zasłynął na rynku przede wszystkim z części układu hamulcowego produkowanych przy użyciu starannie wybieranych, nowoczesnych materiałów i innowacyjnych technologii. Firma oferuje jednak znacznie szerszy asortyment części.
Topran to marka, która kładzie duży nacisk na zachowanie odpowiednio wysokiej jakości oferowanych części zamiennych. Części Topran wielokrotnie testuje się przed rozpoczęciem masowej produkcji.