- Długość 1/Długość 2 [mm]: 1245
- Ciężar netto [kg]: 0,16
Dodaj opinię
(21.01.2015)
Opinia wystawiona dla Linka hamulca postojowego NK 903691
(08.08.2013)
Opinia wystawiona dla Linka hamulca postojowego NK 901529
(29.07.2013)
Opinia wystawiona dla Linka hamulca postojowego NK 902335
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | K17242 |
A.B.S. | K17246 |
AKRON-MALÒ | 29397 |
ATE | 24.3727-0796.2 |
BORG BECK | BKB3345 |
BOSCH | 1 987 482 633 |
COFLE | 11.6815 |
COFLE | 92.11.6815 |
FIRST LINE | FKB3345 |
FTE | FBS20073 |
JPG | 1270305400 |
JPG | 1270305409 |
OPEL | 4420800 |
OPEL | 93864840 |
OPTIMAL | HK-3087 |
OPTIMAL | HK-6320 |
QUINTON HA | BC4368 |
RENAU | 3653 016 73R |
SBS | 18409036151 |
TEXTAR | 44092900 |
TRISCAN | 8140 251100 |
TRISCAN | 814010189 |
TRW | GCH126 |
VAUXH | 93864840 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Linki i cięgna hamulcowe to podstawowe elementy układu hamulca postojowego. Dzięki nim możliwe jest unieruchomienie pojazdu po jego zaparkowaniu. Warto o tym pamiętać, gdyż nawet przy niewielkim nachyleniu terenu samochód może się stoczyć, jeśli nie zostanie prawidłowo unieruchomiony za pomocą hamulca postojowego.
Hamulec postojowy, powszechnie nazywany hamulcem ręcznym, bywa niedoceniany przez kierowców, w rzeczywistości jednak jest absolutnie niezbędny, aby zachować bezpieczeństwo. Przydaje się nie tylko podczas dłuższego postoju, ale często również w trasie, na przykład gdy konieczne jest zatrzymanie się na wzniesieniu. W takiej sytuacji kierowca pociąga wajchę, co prowadzi do naprężenia linki hamulcowej. W ten sposób siła przekazywana jest na zaciski hamulcowe, które blokują koła.
Ze względu na relatywnie rzadkie wykorzystywanie hamulca ręcznego, zwykle układ ten sprawuje się dobrze przez długie lata. Należy jednak uważać, aby nie doprowadzić do jego zniszczenia właśnie przez zbyt rzadkie użytkowanie. Brak aktywności powoduje bowiem, że na powierzchni poszczególnych elementów układu hamulcowego, w tym również na lince hamulcowej, gromadzą się zanieczyszczenia oraz powstaje rdza. Jeżeli chodzi o linki i cięgna, mogą one ulec rozprężeniu, zarówno w przypadku niewielkiej, jak i wystarczającej aktywności hamulca ręcznego. Ponadto, dłuższa eksploatacja prowadzi do przetarcia linki hamulcowej. Dlatego też polecane są regularne przeglądy stanu hamulca, w tym linki oraz natychmiastowa wymiana tego elementu, jeżeli nie pracuje on w pełni sprawnie.
NK to niemiecki producent części samochodowych, dystrybuowanych głównie na terenie Europy. Specjalizacją firmy jest produkcja części układu hamulcowych. W asortymencie znajduje się ponad 1200 modeli tarcz hamulcowych, co oznacza, iż firma spełnia zapotrzebowanie niemal całego rynku. Warto zaznaczyć, że wśród tarcz hamulcowych marki NK znajdują się zarówno standardowe modele przeznaczone do aut osobowych, jak i ultra wytrzymałe tarcze dedykowane pojazdom sportowym. Ponadto, klienci mogą przebierać pośród klocków hamulcowych, a także bębnów, szczęk oraz zacisków. Firma NK specjalizuje się również w produkcji przewodów hamulcowych.
Pomimo że specjalnością NK są elementy układu hamulcowego, niemiecki producent nie ogranicza się tylko do tego typu części. W ofercie przedsiębiorstwa pojawia się również wiele części zawieszenia, które cechuje niezmienna efektywność w każdych warunkach. Zdolność do pracy w niskiej i wysokiej temperaturze to cecha charakterystyczna uszczelek, zacisków i innych drobnych elementów produkowanych przez NK. Równie niezawodne okazują się zwykle amortyzatory, a także sprzęgła produkowane przez niemiecką firmę NK.
NK to firma, która przez cały okres swojego istnienia, który przekroczył już 80 lat, stawia na najwyższą jakość produktów. Wydaje się, że to właśnie ta filozofia pozwoliła marce przetrwać tak długo. Od niemal 2 dekad marka NK jest częścią grupy SBS(wcześniej OBTEC). Dołączenie do innych potentatów rynku motoryzacyjnego miało pozytywny wpływ na rozwój technologiczny części samochodowych produkowanych przez NK.