- Rozmiar klucza: 21
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Gwint wewnętrzny [mm]: M12 x 1,25
- Kształt łba sruby / nakrętki: Zewnętrzny szesciokątny
- Wysokość opakowania [cm]: 1,619
- Głębokość opakowania [cm]: 2,327
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 119016 |
DORMAN | 611-065 |
DORMAN | 611-065-BP |
DORMAN | 611-065.1 |
DORMAN | 611-113 |
DORMAN | 611-113.1 |
DORMAN | 98960 |
DORMAN | 98960,1 |
DORMAN | 99917 |
DORMAN | 99917,1 |
FEBI | 11938 |
FEBI | 46638 |
NISSA | 40224-21000 |
NISSA | 40224-21001 |
NISSA | 40224-99501 |
NISSA | 40224-EJ20A |
NISSA | 40224-G9501 |
NISSA | 40224-G9551 |
NISSA | 40224-P05G0 |
NISSA | 40224-ZE73A |
NISSA | 40225-21001 |
NISSA | D0224-G9551 |
OPTIMAL | OP-UWN10004-1 |
OPTIMAL | OP-UWN10004-20 |
OPTIMAL | OP-UWN10009-1 |
OPTIMAL | OP-UWN10009-20 |
SMART | 454 402 00 72 |
SMART | A454 402 00 72 |
SWAG | 82 91 1938 |
VAICO | V38-0180 |
NISSAN
|
RENAULT
|
SMART
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Mocowanie koła wykonuje się zwykle przy użyciu metalowych śrub. W większości przypadków to za ich pomocą koła są przytwierdzane do konstrukcji pojazdu, wyjątek stanowią jednak samochody sportowe, w których przeważnie śruby zastępuje się szpilką koła. Co prawda wymiana szpilki jest prostsza, jednak jej cena jest o wiele wyższa od ceny śruby.
Wyjątkowo nieostrożna jazda po trudnym terenie w połączeniu z nierzetelnością na linii produkcyjnej sprawiają, że może dojść do poluzowania śrub do kół. Niewielkie luzy pojedynczej śruby czasami mogą być niezauważalne w czasie jazdy, jednak powinny zostać dostrzeżone podczas przeglądu. W każdym takim przypadku należy wykonać ponowne mocowanie koła, gdyż istnieje ryzyko dalszego luzowania śruby i ostatecznie jej odpadnięcia. W przypadku większych luzów, czy też właśnie wypadnięcia śruby, kierowca częściowo traci kontrolę nad kołami, co bez wątpienia rodzi niezwykle duże niebezpieczeństwo. W skrajnych przypadkach może dojść nawet do odpadnięcia koła.
Należy podkreślić, że fabryczne, a zatem pierwsze mocowanie koła przy użyciu śruby często jest też ostatnim. Przeważnie mocowanie wystarcza na cały okres eksploatacji, jednak zdarzają się wyjątki, w których konieczne jest wkręcenie nowych śrub. Należy wtedy zadbać o ich najwyższą jakość, która zapewni niezawodne mocowanie koła. Ponadto, zadanie to warto zlecić doświadczonemu mechanikowi, któremu można zaufać. Poprawne umocowanie koła decyduje o tym, czy kierowca może czuć się bezpiecznie w czasie jazdy. Przykręcenie śruby wykonuje się używając urządzenia elektrycznego, którego działanie trzeba ustawić na właściwy moment obrotowy. Zarówno bowiem zbyt lekkie, jak i zbyt mocne dokręcenie śruby może doprowadzić do ścięcia śruby, a tym samym jej odpadnięcia.
Ackoja to młoda marka, stworzona dopiero w 2016 roku. Jednak za produkcją części samochodowych Ackoja stoją profesjonaliści z wieloletnim stażem. Marka auto części Ackoja należy do niemieckiego przedsiębiorstwa Vierol. Zostało ono założone już w 1977 roku, a dzisiaj posiada w ofercie przeszło 40 000 produktów, dystrybuowanych do ponad 125 krajów. Firma specjalizuje się w produkcji części silnika oraz elektronicznych komponentów samochodowych. Jednak oferta jest o wiele bogatsza i obejmuje większość kategorii. Pod marką Ackoja oferowane są podzespoły z różnych układów samochodowych, wszystkie jednak dedykowane samochodom produkcji azjatyckiej, przeznaczonym na rynek europejski. Części Ackoja to między innymi elementy silnika i systemu tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej, ale też układu kierowniczego, zestawy sprzęgła i rozrządu, reflektory, i lampy, części nadwozia i wiele więcej. Oferta części samochodowych Ackoja jest kompletna i zaspokaja pełne potrzeby zdecydowanej większości pojazdów azjatyckich należących do europejskiego parku samochodowego. Jakość produktów potwierdzają liczne certyfikaty zgodności z restrykcyjnymi normami. Jednocześnie części Ackoja są dostępne w stosunkowo niskich cenach.