- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Szerokość [mm]: 28
- Masa [g]: 175
- Ilość zębów: 141
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 1 987 949 188 |
BOSCH | 1987949188 |
CITRO | 0816 68 |
CITRO | 081668 |
CITRO | 96 072 342 80 |
CITRO | 96 100 984 80 |
CITRO | 9607234280 |
CITRO | 9610098480 |
CONTI | CT891 |
DAYCO | 141RP280H |
DAYCO | 94557 |
DELDIES | TB5209 |
DT SPARE P | 4057795065581 |
FAG | 530 0103 10 |
FAG | 530010310 |
FAG | 536 0172 10 |
FAG | 536017210 |
FEBI | 11207 |
FEBI | 11208 |
FEBI | 62 02 0012 |
FEBI | 62020012 |
FEDERAL MO | TB459 |
HUTCHINSON | 141 HTDP 28 |
HUTCHINSON | 141HTDP28 |
LEMFO | 18109 01 |
LEMFO | 1810901 |
MAG | 340018181038 |
OPTI | ZRK 1141 |
OPTI | ZRK1141 |
PEUGE | 0816 68 |
PEUGE | 081668 |
PEUGE | 96 072 342 80 |
PEUGE | 96 100 984 80 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.
DT Spare Parts to firma motoryzacyjna o globalnym zasięgu. Oferta producenta jest dziś niemal kompletna, zaspokajając w zasadzie wszystkie potrzeby kierowców pojazdów większości marek. W asortymencie firmy znajdują się hamulce i ich pojedyncze elementy, części układu wydechowego, sprzęgła, układy napędowe i chłodnicze, oświetlenie samochodowe i wiele więcej. Oferta części samochodowych DT Spare Parts skierowana jest zarówno do posiadaczy samochodów osobowych, jak i wielu innych pojazdów i maszyn mechanicznych. Szczególnie bogaty jest asortyment auto części DT Spare Parts dla pojazdów dostawczych. Ponadto dostępne są również m.in. części do pojazdów rolniczych i przemysłowych oraz autobusów.
Od lat głównym celem przedsiębiorstwa jest tworzenie części samochodowych o podwyższonej wytrzymałości. Cel ten jest nieustannie osiągany, dzięki czemu części samochodowe DT Spare Parts montowane są w samochodach i innych pojazdach szczególnie intensywnie eksploatowanych oraz poruszających się w trudnym terenie. Auto Części DT Spare Parts są powszechnie wykorzystywane przez zespoły rajdowe. O trwałości produktów tej marki świadczy również aż dwuletnia gwarancja udzielana przez producenta na wszystkie części znajdujące się w ofercie.