- Średnica wewnętrzna [mm]: 21,9
- Średnica zewnętrzna [mm]: 40
- Materiał: ACM (poliakryl-kauczuk)
- Rodzaj gwintu: Gwint prawoskrętny
- Ochrona przeciwpyłowa: Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 1106PRDA |
AUTOMEGA | 303110113020 |
BBR | 002-30-10368 |
CORTECO | 12017266B |
ELRING | 244.040 |
JPG | 1132101600 |
KRAFT AUTO | 1150187 |
OSSCA | 02384 |
SEAT | 020 311 113 |
TTC | 07.24.007 |
VAICO | V10-2264 |
VAICO | V10-2264-1 |
VW | 020 311 113 |
SEAT
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
BORSEHUNG B12194 | BORSEHUNG | 24,00 zł |
Pierscień uszczelniający wału skrzyni biegów ELRING 244.040 | ELRING | 18,00 zł |
Pierscień uszczelniający wału skrzyni biegów GOETZE 50-306181-50 | GOETZE | 26,00 zł |
Pierscień uszczelniający wału skrzyni biegów AUTOMEGA 190016610 | AUTOMEGA | 10,00 zł |
Pierscień uszczelniający wału skrzyni biegów TRISCAN 8550 10034 | TRISCAN | Brak ceny |
Pierścień uszczelniający wałka rozrządu BGA OS9604 | BGA | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.
W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.
Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.
Topran to marka części zamiennych, która stała się prawdziwym przełomem wśród producentów części samochodowych przeznaczonych na niezależny rynek wtórny. Marka aktywnie zdobywa popularność wśród klientów oraz specjalistów z branży motoryzacyjnej, oferując niezawodne części zamienne w atrakcyjnych cenach.
Auto części Topran są reprezentowane na rynkach części samochodowych w 80 krajach, głównie w Europie. Marka posiada zróżnicowany asortyment opatentowanych oryginalnych części samochodowych przeznaczonych do samochodów najlepszych marek pojazdów w Europie, Azji i Ameryce.
Asortyment Topran zasłynął na rynku przede wszystkim z części układu hamulcowego produkowanych przy użyciu starannie wybieranych, nowoczesnych materiałów i innowacyjnych technologii. Firma oferuje jednak znacznie szerszy asortyment części.
Topran to marka, która kładzie duży nacisk na zachowanie odpowiednio wysokiej jakości oferowanych części zamiennych. Części Topran wielokrotnie testuje się przed rozpoczęciem masowej produkcji.