- Lokalizacja w aucie: Z przodu
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A P E | OP48-000R-0 |
EMBO | 55092033 |
KARL/TONGY | OP44010A |
NOR | 5051230 |
OPEL | 13116468 |
OPEL | 14 05 021 |
OPEL | 1405021 |
SCHLIECKMA | 329760 |
WEZEL | 3742681 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zderzaki to elementy znajdujące się z tyłu i z przodu pojazdu, będąc z obu stron najdalej wysuniętymi częściami samochodu. Obecnie zderzak i części zderzaka wykonuje są głównie ze stali, jednak od zewnątrz element ten pokrywa warstwa tworzywa sztucznego. Główną częścią zderzaka jest kształtownik – ułożony poziomo i pośrodku – jednak ze względu na przysłonięcie innymi częściami zderzaka, nie jest widoczny.
Głównym zadaniem zderzaków jest ochrona podczas kolizji. O ile w przypadku poważnych zderzeń zderzaki nie są w stanie pomóc, o tyle przy drobnych uderzeniach nieco łagodzą wstrząsy oraz przede wszystkim chronią inne części samochodu przed uszkodzeniem. Ponadto, zderzaki odgrywają niezwykle ważną rolę w kształtowaniu estetyki pojazdu. Dlatego też producenci wyjątkowo dbają o ich prezencję, a kierowcy często na własną rękę modyfikują kształty, a także barwy zderzaków.
Ze względu na funkcję oraz lokalizację, zderzaki często ulegają uszkodzeniom. Drobne uderzenia – na przykład w słupek podczas parkowania – raczej nie pozostawiają na nich śladu, jednak przy większych kolizjach dochodzi do zarysowań, pęknięć, a w najgorszym wypadku do odpadnięcia zderzaka. Ponadto, ze względu na obecność elementów metalowych, zderzak narażony jest również na korozję.
Unikanie kolizji może sprawić, że zderzak pozostanie w doskonałym stanie nawet po przejechaniu kilkuset tysięcy kilometrów. Warto jednak sprawdzać, czy nie pojawiają się drobne pęknięcia oraz rdza, gdyż oznaczają one konieczność wymiany tego elementu. Ze względów estetycznych niektórzy kierowcy decydują się na wymianę również ze względu na obecność zadrapań i rys, jednak w takich przypadkach wystarczające może się okazać lakierowanie.
Firma Polcar została założona w 1986 roku przez Andrzeja Senkowskiego. Początkowo, siedziba firmy znajdowała się na warszawskim Żoliborzu, gdzie w niewielkim mieszkaniu znajdowało się biuro, gdzie klienci mogli odbierać sprowadzane zza granicy na zamówienie części samochodowe. Szybki wzrost zainteresowania dostarczanymi przez Polcar częściami sprawił, że w kolejnych latach zespół zaczął się powiększać o kolejnych współpracowników. Ważnym momentem w historii firmy był rok 1996, w którym to powstał pierwszy magazyn o pow. 4 tys. m2 i umożliwił on bezpośredni import części od producentów, a nie od firm handlowych.
Wraz z rozwojem firmy wzrastało również zapotrzebowanie na pracowników oraz kolejne magazyny. W 2001 roku powstał dział, który stał się odpowiedzialny za handel z krajami UE, natomiast już w 2002 roku do użytku został kolejny magazyn, dzięki któremu przestrzeń składowania została powiększona do 31 000 m2. Firma dzięki fachowemu podejściu do klienta oraz zaangażowaniu we własne działania cieszy się ogromnym uznaniem i jest obdarzona zaufaniem wśród tysięcy klientów. Obecnie przedsiębiorstwo zatrudnia ponad 400 pracowników i stale rozbudowuje swoją siedzibę o kolejne hale magazynowe.