- Materiał wirnika pompy wody: Żeliwo szare
- Materiał uszczelnienia: Guma / metal
- Liczba rowków: 4
- Materiał: Żeliwo szare
- Liczba skrzydeł: 7
- Ciężar [kg]: 1,489
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Dodaj opinię
(15.05.2022)
Opinia wystawiona dla Zestaw paska rozrządu + pompa wody FEBI BILSTEIN 32717
(24.11.2021)
Opinia wystawiona dla Zestaw paska rozrządu + pompa wody FEBI BILSTEIN 45116
Producent | Numery OEM |
---|
4U Autopa | 13569MR |
4U Autopa | 13570MR |
AISIN | WE-MB27 |
AKRON-MALÒ | 130628 |
AKS DASIS | 570438N |
AKS DASIS | 570439N |
APEC | AWP1355 |
ASHIKA | 35-00-0513 |
BAPMIC | BF0426350094 |
BAPMIC | BF0426350136 |
BBR | 001-10-26345 |
BBR | 001-10-26455 |
BGA | CP5633 |
BORG BECK | BWP2400 |
BORG BECK | BWP2400V |
BREMSI | WP0351 |
BUGATTI | PA10258 |
CAR | 332932 |
COMLINE | EWP483 |
COMLINE | EWP483V |
CONTI | WPS3027 |
CONTI | WPS3066 |
DAYCO | DP1988 |
DIPASPORT | PAA052N |
DOLZ | M261 |
DOLZ | M261V |
FAI | WP6830 |
FIRST LINE | FWP2400 |
FIRST LINE | FWP2400V |
FRECCIA | WP0591 |
FREY | 723017601 |
GATES-AU | GWP0287 |
GATES | WP0287 |
GEBA | 13130 |
GGT | PA12992 |
GGT | PA13010 |
GK | 980473 |
GK | 980473A |
GK | 980473A-TH |
GNS | YH-ME222 |
GNS | YH-ME222-2 |
GRAF | PA1215 |
HBJAKOPART | J1511126 |
HEPU | P1517 |
HEPU | P1517A |
HEPU | P1517A-TH |
IMPERGOM | 90896 |
INA | 529 0319 30 |
INA | 538 0731 10 |
JAPANPAR | PQ-0513 |
JAPKO | 350513 |
KWP | 101215 |
LUCAS | LAWP1216 |
LUCAS | LAWP1233 |
LUCAS | LWP1216 |
LUCAS | LWP1233 |
MATRIX PRO | MX02200243 |
MDR | AIS-WEMB27 |
MERCE | 651 200 05 01 |
MERCE | 651 200 05 01 SK |
MERCE | 651 200 43 00 |
MERCE | 651 200 43 00 SK |
MERCE | 651 200 83 01 |
MERCE | 651 200 83 01 SK |
METELLI | 24-1215 |
METZGER | 4007029 |
MEYLE | 013 220 0026 |
MGA | PA1215 |
MOTAQUIP | LVWP1079V |
NAPA | NWP1355 |
OMB | MB10258 |
OPENPARTS | WAP8618.00 |
OPTIMAL | AQ-2509 |
OSSCA | 43395 |
PIERBURG | 7.10942.09.0 |
QUINTON HA | QCP3917 |
RECOFICIAL | ROM261 |
RECOFICIAL | ROM261V |
RUV | 561648 |
RUV | 561648VBH |
SASIC | 3606140 |
SIL | PA1648 |
SIL | PA1648VBH |
SKF | VKPA 88340 |
SKF | VKPC 88340 |
STARLINE | VP ME222 |
SYNCRONIX | SYNC 40289 |
SYNCRONIX | SYNC 40400 |
TOPRAN | 620 692 |
TRISCAN | 8600 23089 |
TTC | 02.19.300 |
VAICO | V30-50098 |
WILMINK | WG1890337 |
WILMINK | WG2010513 |
WILMINK | WG2010808 |
WILMINK | WG2010809 |
WILMINK | WG2157719 |
WILMINK | WG2229117 |
WILMINK | WG2261479 |
WILMINK | WG2263946 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.