- Materiał osłony: Guma
- Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 25
- Średnica zewnętrzna [mm]: 100
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 60806930 |
ALFA | 60812691 |
CIFAM | 617-020 |
FAG | 771005030 |
FIAT | 46307103 |
FIAT | 60806930 |
FIAT | 7660834 |
GLO | 4345K |
GLO | Q345K |
GR | AR2018 |
GR | AR2025 |
GR | FI2002 |
GR | LA2001 |
GSP | 602005 |
GSP | 602011 |
INBRA | KAR8100 |
LANCIA | 46307103 |
LANCIA | 60806930 |
LOEBRO | 304313 |
LOEBRO | 304315 |
LOEBRO | 304317 |
LPR | KAR810 |
MAPCO | 16055 |
MAPCO | 16056 |
MULTIP | 14-356048 |
NK | 511027 |
OPENPARTS | CVJ5419.20 |
REMY | DRC00006K |
RHIAG | E304313 |
RUV | 75832S |
SERCORE | 21002 |
SERCORE | 21146 |
SKF | VKJA8080 |
SPIDAN | 23677 |
SWAG | 70 93 3280 |
TRISCAN | 854015206 |
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Przegub napędowy to element półosi napędowej samochodu. Rola tego podzespołu sprowadza się do umożliwienia ruchu układu zawieszenia samochodowego w górę i dół oraz skręcania kół. Przeguby napędowe nazywa się także często przegubami homokinetycznymi.
Przeguby poddaje się dużym przeciążeniom podczas jazdy samochodem. Niestety każda ich awaria lub uszkodzenie mechaniczne z reguły prowadzi do zatrzymania samochodu i uniemożliwienia dalszej jazdy. Najważniejszy aspekt eksploatacyjnych tych auto części to kontrola stanu osłon gumowych przegubów.
Bardzo istotne jest w przypadku tych podzespołów odpowiednie smarowanie. Przeguby zostały zamknięte w szczelnych osłonach, wypełnionych smarem. Jeżeli braknie odpowiedniego smarowania (np. na skutek wypłukania smaru przez wodę), to dojdzie do bardzo szybkiego zużycia eksploatacyjnego tych części. Ponadto należy mieć na uwadze, że przeguby to części samochodowe bardzo podatne na procesy korozyjne.
Przedostanie się wody do przegubu i wypłukanie smaru prowadzi do zatarcia powierzchni roboczych tego elementu, powstania zbyt dużych luzów oraz korozji. Typowe objawy uszkodzenia tej części to stukanie podczas skręcania. Najbardziej niebezpieczna sytuacja to ewentualne zerwanie całego przegubu.
Jeżeli dojdzie do zerwania przegubu kierowcy nie pozostanie nic innego jak wymienić go na nowy wraz z nową osłoną gumową, opaskami mocującymi oraz smarem.