- Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 52
- Średnica zewnętrzna [mm]: 90
- Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
- Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 25
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CAR | GOP0950K |
CIFAM | 607-289 |
EKG | 920183 |
GLO | 3478K |
GLO | 3830K |
GLO | P478K |
GR | OP1065 |
GR | VX1065 |
GSP | 844006 |
GSP | 844049 |
JAPANPAR | GIW02 |
MAPCO | 16704 |
METELLI | 15-1289 |
MEYLE | 6144980010 |
NK | 513628 |
OPEL | 0374003 |
OPEL | 374003 |
OPEL | 374241 |
OPEL | 90496368 |
OPEL | 90538595 |
OPENPARTS | CVJ528310 |
RUV | 75310S |
SAMKO | 24K097 |
SBS | 1914513628 |
SKF | VKJA3105 |
SPIDAN | 20183 |
VAUXH | 374003 |
VAUXH | 90538595 |
VEMA | 18755 |
CITROËN
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Przegub napędowy to element półosi napędowej samochodu. Rola tego podzespołu sprowadza się do umożliwienia ruchu układu zawieszenia samochodowego w górę i dół oraz skręcania kół. Przeguby napędowe nazywa się także często przegubami homokinetycznymi.
Przeguby poddaje się dużym przeciążeniom podczas jazdy samochodem. Niestety każda ich awaria lub uszkodzenie mechaniczne z reguły prowadzi do zatrzymania samochodu i uniemożliwienia dalszej jazdy. Najważniejszy aspekt eksploatacyjnych tych auto części to kontrola stanu osłon gumowych przegubów.
Bardzo istotne jest w przypadku tych podzespołów odpowiednie smarowanie. Przeguby zostały zamknięte w szczelnych osłonach, wypełnionych smarem. Jeżeli braknie odpowiedniego smarowania (np. na skutek wypłukania smaru przez wodę), to dojdzie do bardzo szybkiego zużycia eksploatacyjnego tych części. Ponadto należy mieć na uwadze, że przeguby to części samochodowe bardzo podatne na procesy korozyjne.
Przedostanie się wody do przegubu i wypłukanie smaru prowadzi do zatarcia powierzchni roboczych tego elementu, powstania zbyt dużych luzów oraz korozji. Typowe objawy uszkodzenia tej części to stukanie podczas skręcania. Najbardziej niebezpieczna sytuacja to ewentualne zerwanie całego przegubu.
Jeżeli dojdzie do zerwania przegubu kierowcy nie pozostanie nic innego jak wymienić go na nowy wraz z nową osłoną gumową, opaskami mocującymi oraz smarem.
LPR to popularna, włoska marka pod której logiem oferowane są części do układu hamulcowego. Jej historia rozpoczęła się w 1952 roku, kiedy to powstała pierwsza fabryka zajmująca się produkcją cylindów hydraulicznych. Kolejnym ważnym momentem w dziejach przedsiębiorstwa był rok 1977 i założenie przedsiębiorstwa ukierunkowanego na produkcję poszczególnych elementów układów hamulcowych do popularnych wtedy samochodów. Główna siedziba oraz magazyny marki LPR zlokalizowane są we włoskim mieście Piacenza.
Obecnie LPR posiada pięć fabryk, w których produkowane są części, a następnie eksportowane do 76 krajów na całym świecie. Centra dystrybucji znajdują się w USA, na Węgrzech, w Macedonii, Hiszpanii, a także na terenie Niemiec. Nowoczesne rozwiązania, wysoko rozwinięta technologia produkcji oraz wieloletnie badania pomogły doprowadzić części oferowane przez LPR do znakomitej jakości i trwałości, a dzięki temu spełniają one oczekiwania nawet najbardziej wymagających kierowców.
Wśród oferowanych przez markę części znajdziemy takie pozycje jak tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe, bębny, cylindry hamulcowe oraz sprzęgła. Przeznaczone są do pojazdów wielu popularnych marek, m.in. Renault, Iveco, Fiat, Lada i wielu więcej. Oprócz tego w ofercie znajdziemy wały napędowe, przeguby, pompy wodne, zaciski hamulcowe, rozdzielacze siły hamowania oraz wiele więcej znakomitych jakościowo produktów.