- Długość [mm]: 425
- Rozmiar gwintu 1: M10x1
- Rodzaj gwintu: Gwint zewn.
- Rozmiar gwintu 2: M10x1
- Rodzaj gwintu: Gwint wewn.
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 24511204023 |
ATE | 83710194023 |
AUDI | 6C0 614 749 |
AUDI | 6R0 611 763 B |
AUDI | 6R0 611 763 F |
AUDI | 6R0 611 763 K |
BENDIX | 172650B |
BORG BECK | BBH7426 |
BOSCH | 1 987 476 451 |
BRAKE ENG | BH778556 |
BREMBO | T23188 |
CEF | 512512 |
CITRO | 4806 J9 |
CORTECO | 19034343 |
DELPHI | LH6481 |
FERODO | FHY2653 |
FIAT | 55701047 |
FIRST LINE | FBH7426 |
FTE | 425E.469E.1.1 |
GIRLING | 9002499 |
HELLA | 8AH 355 466-141 |
IMPERGOM | 23754 |
JURID | 172650J |
LPR | 6T47966 |
MAG | 440019034343 |
METZGER | 4110108 |
MEYLE | 614 525 0009 |
MGA | F5531 |
NK | 8523136 |
OPEL | 5 62 275 |
OPEL | 55701047 |
PEUGE | 4806 J9 |
QUINTON HA | HBS5484 |
REMKAFLEX | RBRH01432 |
SBS | 13308523136 |
SEAT | 6C0 614 749 |
SEAT | 6R0 611 763 A |
SEAT | 6R0 611 763 B |
SEAT | 6R0 611 763 F |
SEAT | 6R0 611 763 K |
SPIDAN | 339563 |
TEXTAR | 40064600 |
TRISCAN | 815010116 |
TRISCAN | 815029268 |
VAUXH | 5 62 275 |
VAUXH | 55701047 |
VW | 6C0 614 749 |
VW | 6R0 611 763 B |
VW | 6R0 611 763 K |
AUDI
|
CITROËN
|
FIAT
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Elastyczne przewody hamulcowe to przewody gumowe transportujące płyn hamulcowy. Są one rozciągnięte na całej długości samochodu, w jego dolnej części, dostarczając płyn hamulcowy do zacisków na poszczególnych kołach. Tym samym bez wątpienia można stwierdzić, że przewody hamulcowe elastyczne są niezbędne, aby hamowanie było w ogóle możliwe.
Podstawowym materiałem, z którego skonstruowane są przewody elastyczne, jest rozciągliwa guma. Niemniej jednak wskaźnik rozciągliwości nie powinien być zbyt duży, aby zapewnić odpowiednio wysokie ciśnienie przepływu płynu hamulcowego. Oczywiście guma musi być również odporna na działanie płynu pod względem oddziaływań chemicznych. Elastyczny, gumowy rdzeń każdego przewodu opleciony jest tkaniną. Ponadto, niektóre przewody elastyczne posiadają obudowę metalową, której zadaniem jest uchronienie konstrukcji przed uszkodzeniami mechanicznymi.
Przewody hamulcowe elastyczne łączą ruchome elementy układu hamulcowego, umożliwiając ich płynne ruchy. Zachowanie elastyczności układu skraca czas zatrzymania pojazdu. Warto wspomnieć, że obok elastycznych przewodów hamulcowych występują również modele sztywne. Są one w całości wykonane z elementów metalowych, i jak nie trudno się domyślić, nie ulegają rozciąganiu. Przewody sztywne łączą nieruchome części układu.
Gumowe przewody hamulcowe ulegają awariom, głównie wskutek intensywnej eksploatacji. Im większe obciążenia, tym szybciej pojawiają się pęknięcia. Może również dojść do rozciągnięcia materiału. Podstawowym objawem wystąpienia nieprawidłowości jest zmniejszenie efektywności hamowania. Warto pamiętać, że nawet jeśli objawy się nie pojawią, zaleca się wymianę elastycznych przewodów hamulcowych najpóźniej po przejechaniu 100 tys. km.