- Średnica zewnętrzna [mm]: 55,0
- Materiał: Tworzywo sztuczne
- Ciężar [kg]: 0,140
- Szerokość [mm]: 28,0
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4U Autopa | 32241BW |
ABA AUTOMO | YP155096 |
AKRON-MALÒ | 1570445 |
ASAM | 74632 |
AUTEX | 654548 |
AUTLOG | KK2004 |
AUTLOG | RT1640 |
AUTOKIT | 03.81311 |
AUTOTEAM | A07904 |
Aslyx | AS-521241 |
BBR | 001-10-18217 |
BBR | 001-10-26252 |
BGA | DC0901 |
BMS | BMS 306 |
BMW | 11 28 7 800 562 |
BSG | BSG 15-615-013 |
BTA | E2B0008BTA |
BTE | 802640 |
BUGATTI | BTOA3882 |
CAFFARO | 251-112 |
CALIBER | 88086 |
CAUTEX | 773753 |
DAYCO | APV2781 |
DENCKERMAN | P310008 |
DEXWAL | 03-1408 |
DIAMAX | A7029 |
DYNAMATRIX | DT38336 |
EBI | EBT2557 |
EGT | 291865EGT |
FEBI | 30441 |
FREY | 821108901 |
GATES-AU | 36373 |
GATES-SEA | T36373 |
GATES | T36373 |
GK | 654548 |
GMB | GTC1440 |
HART | 392 908 |
HEPU | 15-3543 |
HUTCHINSON | T0480 |
IJS GROUP | 93-1284 |
INA | 529 0368 30 |
INA | 529 0369 30 |
INA | 529 0370 30 |
INA | 532 0556 10 |
IPD | 15-3543 |
KAMOKA | R0023 |
KLAXCAR | RX38336 |
KM INTERNA | FI19760 |
KRAFT AUTO | 1222556 |
LASO | 10030120 |
LORETT | TOA3882 |
LUCAS | LA0648 |
LUCAS | LAK0281 |
LYNXAUTO | PB-7185 |
MAG | 331316171211 |
MAXGEAR | 54-1058 |
METALCAUCH | 48192 |
MEYLE | 314 009 0007 |
MGA | GA4130 |
MICHELIN E | SMAMK6DPK1698 |
MICHELIN E | SMAMP01095 |
MILES | AG03107 |
MOVIS | AST3027 |
MS | R38336-PCS-MS |
MTR | 12164750 |
NTY | RNK-BM-045 |
OPENPARTS | ACT2079.00 |
OPTI | 3263UR |
OPTIMAL | 0-N1950 |
OSSCA | 49640 |
PATRON | PT38336 |
PLYOM | P773753 |
PROFIT | 1014-3642 |
QUINTON HA | QTA1643 |
RECOFICIAL | 93-1284 |
REPKIT | RKT3027 |
RIDEX | 312D0061 |
RUV | 55096 |
SASIC | 1626202 |
SIL | T5011 |
SKF | VKM 38336 |
SKF | VKMA 38339 |
SKF | VKMA 38340 |
SKF | VKMA 38346 |
SNR | GA350.80 |
SNR | KAP850.020 |
STARLINE | RS B55610 |
STC | T448192 |
STELLOX | 03-40917-SX |
SYNCRONIX | SY32055610 |
Stark | SKDG-1080060 |
Stark | SKPRB-5160009 |
Stark | SKPRB-5160028 |
Stark | SKRBS-1200396 |
TECHNOX | TP24466 |
TOPRAN | 501 681 |
TREVI | TA2001 |
TRIALLI | CM 5155 |
TRISCAN | 8641 112018 |
TTC | 08.19.278 |
VAICO | V20-3223 |
WILMINK | WG1427995 |
WILMINK | WG1907400 |
WILMINK | WG1910458 |
WILMINK | WG1910459 |
WILMINK | WG1910460 |
WILMINK | WG2004852 |
WILMINK | WG2112123 |
WILMINK | WG2112124 |
WILMINK | WG2112125 |
ZEKKERT | SR-1080 |
alp | ALP-005942 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rolka kierunkowa, zwana również prowadzącą, to niezbędny element układu paska klinowego. Odpowiada ona za zapewnienie paskowi odpowiedniego kąta przylegania do drugiego koła pasowego. Rolka prowadząca sprawia, że kąt jest niewielki, co zapobiega ślizganiu się paska. Tym samym właściwa, dobrze pracująca rolka kierunkowa odpowiada za poprawną pracę pompy wody czy też alternatora. Urządzenia te są bowiem napędzane przez pasek klinowy.
Standardowo rolkę prowadzącą wykonuje się z metalu. W tym celu wykorzystuje się głównie stal. Metal gwarantuje odporność na nacisk i generalnie odporność na zużywanie. Metalowa rolka prowadząca czasami może nawet wyjść cało ze zderzenia kilku części, będącego efektem zerwania się paska klinowego. Jednak nie wszystkie rolki kierunkowe są metalowe. Niektórzy producenci coraz mocniej promują modele wykonane z tworzywa sztucznego. Część z nich wykazuje niską wytrzymałość, jednak niektóre pod żadnym względem nie odbiegają od swoich metalowych odpowiedników.
Zagrożeniem dla metalowej rolki prowadzącej jest niewątpliwie korozja. Rdza to czynnik zagrażający w zasadzie wszystkim metalowym częściom samochodowym. Jednak najlepsze rolki od uznanych producentów pokrywane są warstwami ochronnymi, które zapobiegają korozji. Inny problem, który występuje w przypadku rolek, to zużycie wskutek nadmiernego naprężania paska klinowego. Warto pilnować optymalnego poziomu naprężenia. Jeżeli chodzi o części z tworzywa sztucznego, modele niskiej jakości mogą pękać po upływie stosunkowo krótkiego czasu.