- Średnica zewnętrzna [mm]: 78
- Szerokość [mm]: 20
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUTEX | 654637 |
AUTEX | 654697 |
AUTOKIT | 03.80553 |
FLENNOR | FS99401 |
GATES | T36086 |
HYUNDAI | 97834-22100 |
HYUNDAI | 97834-29000 |
HYUNDAI | 97834-29010 |
HYUNDAI | 97834-2D520 |
HYUNDAI | 9783422100 |
HYUNDAI | 9783429000 |
HYUNDAI | 9783429010 |
HYUNDAI | 978342D520 |
INA | 531083210 |
JAPANPAR | RP-H08 |
KAVO PARTS | DIP-3019 |
KAVO PARTS | DTP-3013 |
KAVO PARTS | DTP-4005 |
KIA | 231292D520 |
KIA | 97834-29700 |
KIA | 97834-2D520 |
KIA | 9783422100 |
KIA | 9783429010 |
LUK | 531083210 |
RUV | 58431 |
SCHAEFFLER | 531 0832 10 |
SKF | VKM 65011 |
SNR | GA384.06 |
TRISCAN | 8641 432001 |
HYUNDAI
|
KIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska klinowego lub wielorowkowego. Pasek ten odpowiada za napędzanie działania m.in. pompy wody czy alternatora oraz umożliwienie dostarczania mieszanki paliwowej do komory spalania. Nieprawidłowe napięcie paska sprawia, że uruchamiane przez niego urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Przekłada się to również na ograniczenie możliwości akumulatora, przez co mogą występować problemy z odpaleniem silnika. Tym samym awaria któregokolwiek z elementów konstrukcji napinacza, w tym również rolki, w zasadzie uniemożliwia jazdę samochodem.
W dzisiejszych pojazdach spotkać można zarówno rolki wielorowkowe, jak i gładkie. Pierwszy typ pojawia się tam, gdzie występuje pasek klinowy. Ostatnimi czasy jednak pasek klinowy traci popularność, a konstruktorzy coraz częściej decydują się na wersję wielorowkową, co wymaga również zastosowania rolki z rowkami. Różnica pomiędzy poszczególnymi rolkami napinacza polega także na zastosowanych materiałach. Producenci oferują szeroki wybór rolek metalowych, jednak pojawiają się również modele z tworzywa sztucznego, które często wcale nie odstają jakościowo.
Awarie rolki napinacza dotyczą zwykle wytarcia jej powierzchni. Efektem tego jest nie w pełni efektywna praca napinacza lub jej całkowite zatrzymanie, a w konsekwencji uniemożliwienie prawidłowego działania paska i problemy na poziomie zapalenia samochodu. Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.
BREDA LORETT to włoska marka, która pojawiła się na rynku motoryzacyjnym ponad pół wieku temu. Obecnie firma jest czołowym producentem mechanicznych części samochodowych, zaopatrując światowy rynek w średnio 1,5 mln części zamiennych każdego roku. Produkty BREDA LORETT trafiają w 90 proc. przede wszystkim do samochodów europejskich. Asortyment włoskiej marki trafia obecnie do ponad 50 krajów na całym świecie, a ich najwyższa jakość została potwierdzona m.in. przez TŰV Rheinland certyfikat ISO9001:2000. Głównymi liniami produktowymi BREDA LORETT są: łożyska oporowe, koła i zestawy łożyskowe, amortyzatory (ponad 700 różnych modeli) oraz napinacze pasów bezpieczeństwa. Włoska marka, oprócz projektowania, budowy i dystrybucji części samochodowych, zajmuje się również świadczeniem całej gamy usług przed- i posprzedażowych. Wszystkie produkty BREDA LORETT, przed trafieniem do sprzedaży, są poddawane kontroli oraz specjalistycznym testom, a także zostają objęte dwuletnią gwarancją producenta.