- Średnica zewnętrzna [mm]: 182,0
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Ciężar [kg]: 0,860
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 35,2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 15398 |
BIRTH | 50183 |
BORG BECK | BSM5286 |
CAUTEX | 031163 |
CITRO | 5031.40 |
DT SPARE P | 12.60052 |
DYS | 73-24086 |
FARE SA | 4141 |
FARE-MX | 4141 |
FAST | FT12189 |
FEBI | 26854 |
FIAT | 1307628080 |
FIRST LINE | FSM5286 |
FORMPART | 14199117/S |
GABRIEL | GK524 |
GATES | SUS1484 |
GH | GH+351958C11A |
GH | GH+351959C11A |
GH | GH-351958C11A |
GH | GH-351959C11A |
GH | GH-361959 |
GOOM | SPC-0001 |
HART | 437 425 |
IMPERGOM | 27807 |
IMPERGOM | 27807/2 |
IMPERGOM | 27808 |
IMPERGOM | 27828 |
IMPERGOM | 27978 |
IMPERGOM | 27978/2 |
IMPERGOM | 27979 |
IMPERGOM | 29197 |
IMPERGOM | 29197/2 |
IMPERGOM | 29198 |
IMPERGOM | 29219 |
IMPERGOM | 29219/2 |
IMPERGOM | 29220 |
KAMOKA | 209061 |
KAMOKA | 209062 |
KAUTEK | FI-SM004 |
KLOKKERH | 2092435 |
KRAFTVOLL | 10010474 |
KRAFTVOLL | 10010480 |
KYB | SG-704 |
LTM | M04514 |
LTM | M04516 |
MAGNUM T | A7F060MT |
MAPCO | 33463 |
MEHA AUTOM | MH11507 |
MEHA AUTOM | MH11508 |
METALCAUCH | 04446 |
METZGER | 6490197 |
MI.R.A. | 37/6297 |
MI.R.A. | 37/6298 |
OPTIMAL | F8-8407 |
OSSCA | 10717 |
OSSCA | 68116 |
PATRON | PSE2842 |
PATRON | PSE40314 |
PEUGE | 5031.40 |
PROCODIS F | PCM015 |
QUINTON HA | EMA2320 |
QUINTON HA | EMA2321 |
RAPRO | R55203 |
RAPRO | R59720/K2 |
RIW | FI12043 |
RIW | FI12044 |
SASIC | 2650058 |
SNR | KB659.24 |
SNR | KB659.25 |
STC | T404446 |
TALOSA | 63-02149 |
TRW | JSP524 |
Technika | KSU6031 |
Technika | KSU6032 |
VEMA | 410002 |
VEMA | VE50183 |
WILMINK | WG2249901 |
YTT | Y5371 |
YTT | Y5371A |
YTT | Y5371B |
alp | ALP-001985 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprężyny zawieszenia to jeden z najważniejszych elementów układu zawieszenia samochodowego. Ich rola jest bardzo istotna zarówno dla przedniej, jak i tylnej osi pojazdu. Przy odpowiedniej eksploatacji podzespoły te potrafią służyć kierowcy długi czas, ale po pewnym przebiegu przychodzi czas na ich wymianę.
Podstawowym zadaniem sprężyny zawieszenia nie jest tłumienie drgań (to rola amortyzatorów samochodowych), ale gwarancja odpowiedniej sprężystości podwozia samochodu. Jazda autem bez sprężyn jest więc po prostu niemożliwa – czyli zupełnie inaczej niż w przypadku, gdy dojdzie do awarii amortyzatorów.
Budowa sprężyn zawieszenia jest stosunkowo prosta. To element układu zawieszenia zupełnie odkryty, który nie posiada żadnych mechanizmów wewnętrznych. To w zasadzie zwykły, zwinięty kawałek drutu, którego najważniejsze parametry to ilość zwojów, ich zagęszczenie oraz długość całej sprężyny zawieszenia.
Rozpoznanie awarii sprężyny zawieszenia nie należy do łatwych (głównie z powodu przyzwyczajenia się kierowcy do mniejszego komfortu jazdy samochodem). Do typowych objawów należy zaliczyć niecodzienne stuki podczas dodawania gazu lub hamowania a także w trakcie jazdy samochodem po nierównej drodze.
Sprężyny zawieszenia, podobnie jak w przypadku amortyzatorów, wymieniamy parami, po obu stronach jednej osi samochodu. Taka wymiana ma na celu uniknięcie sytuacji, w której samochód przechyla się na jedną stronę – nowa sprężyna jest w stanie zapewnić zupełnie inne warunki pracy niż stara, zużyta sprężyna zawieszenia.
Swag to niemiecki producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Przedsiębiorstwo jest dziś zależne od korporacji Bilstein, uchodzącej za jednego z największych producentów autoczęści na świecie. Oferta firmy Swag jest kompleksowa. Producent oferuje autoczęści z 5 głównych kategorii: układ kierowniczy, układ silnika, układ hamowania, podwozie, układ elektryczny.
Do elementów układu kierowniczego, które produkuje Swag, należą drążki, końcówki drążków i przeguby. Od początku działalności firma Swag jest znana z produkcji części rozrządu. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części bezpośrednio powiązanych z pracą silnika. W ofercie znajdziemy zatem m.in. układy chłodzenia silnika, układy paliwowe oraz zawieszenie jednostki napędowej. Części Swag to także tarcze i klocki hamulcowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują właśnie klocki hamulcowe Swag, które dzięki wykorzystaniu podczas produkcji specjalnej technologii termicznej, wykazują niemal maksymalną efektywność działania również bez nagrzewania.
Swag to firma z ponad 50 letnią historią. Obecnie marka należy do grupy Bilstein, co umożliwia szerszą dystrybucję części samochodowych Swag. Przynależność do międzynarodowego potentata zwiększa również możliwości firmy w zakresie produkcji części samochodowych. Dzisiaj produkty Swag pojawiają się na całym świecie. Producent głównie tworzy części przeznaczone na aftermarket, jednak współpracuje również z kilkoma producentami samochodowymi. Podczas pierwszego montażu autoczęści Swag są wykorzystywane m.in. przez Mercedesa czy Volkswagena.