- Grubość [mm]: 4,2
- Średnica zewnętrzna [mm]: 31,0
- Ciężar [kg]: 0,025
Dodaj opinię
(31.01.2015)
Opinia wystawiona dla Prowadnica zaworu SWAG 30 91 0007
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 60800033 |
AUDI | 056 109 579 |
AUDI | 56 109 579 |
CITRO | 0907.55 |
CITRO | 907.55 |
EUROCAMS | ES2470 |
EUROCAMS | ES3470 |
EUROCAMS | ES8470 |
EUROCAMS | ES9470 |
FEBI | 08295 |
FEBI | 8295 |
FORD USA | 84FM6K514BJA |
FORD | 6 111 606 |
FRECCIA | PRV 01-130 |
IPSA | VS003100 |
LANCIA | 5942880 |
METELLI | 03-0108 |
NISSA | 13229-6F965 |
PEUGE | 0907.55 |
PEUGE | 907.55 |
RUV | 280045 |
VEMA | 15374 |
VOLVO | 1257079 |
VW | 056 109 579 |
VW | 56 109 579 |
WILMINK | WG1052330 |
WILMINK | WG1052405 |
WILMINK | WG1052478 |
WILMINK | WG1052504 |
WILMINK | WG1099000 |
WILMINK | WG1156453 |
WILMINK | WG1434393 |
ALFA ROMEO
|
AUDI
|
CITROËN
|
FORD
|
LANCIA
|
NISSAN
|
PEUGEOT
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Prowadnica zaworu to jeden z niedocenianych elementów silnika. Ta stosunkowo niewielka metalowa część pełni ważne funkcje, a jej uszkodzenie może mieć fatalne konsekwencje. Miejscem montażu prowadnicy jest zawór, a jej głównym zadaniem jego prowadzenie.
Standardowo prowadnica wykonana jest z metalu. Często wykorzystuje się żeliwo, jako materiał wyjątkowo wytrzymały. Stosuje się również rozmaite dodatki, aby wzmocnić konstrukcję. Najprostsze prowadnice zaworu o przeciętnej wytrzymałości wykonuje się z żeliwa szarego o perlitycznej strukturze, bez dodatków. W celu wzmocnienia materiału dodawany jest fosfor, a w najtrwalszych częściach znajdziemy również domieszkę chromu. Silna struktura prowadnicy zaworu jest niezwykle istotna, gdyż poza głównym zadaniem polegającym na prowadzeniu zaworu, element ten pełni również inne funkcje.
Sprawna, nieuszkodzona prowadnica chroni zawór poprzez przyjmowanie sił bocznych. Ponadto, częściowo odprowadza ciepło z zaworu do cylindrów. Warto kontrolować stan prowadnicy, gdyż jej uszkodzenie może spowodować większe spustoszenie. Za każdym razem, gdy wymieniane są zawory, warto sprawdzić, czy przypadkiem ich zużycie nie jest spowodowane pogarszającym się stanem prowadnicy.
Wymieniając prowadnicę wraz z zaworem, nie należy zapominać o uszczelkach. Te gumowe lub gumowo-metalowe elementy zapewniają szczelność poszczególnych części. Ubytki i pęknięcia mogą spowodować wyciek, a tym samym upośledzenie pracy całego układu. Warto zadbać o takie detale jak sprawne uszczelki, aby uniknąć większych kłopotów.
Swag to niemiecki producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Przedsiębiorstwo jest dziś zależne od korporacji Bilstein, uchodzącej za jednego z największych producentów autoczęści na świecie. Oferta firmy Swag jest kompleksowa. Producent oferuje autoczęści z 5 głównych kategorii: układ kierowniczy, układ silnika, układ hamowania, podwozie, układ elektryczny.
Do elementów układu kierowniczego, które produkuje Swag, należą drążki, końcówki drążków i przeguby. Od początku działalności firma Swag jest znana z produkcji części rozrządu. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części bezpośrednio powiązanych z pracą silnika. W ofercie znajdziemy zatem m.in. układy chłodzenia silnika, układy paliwowe oraz zawieszenie jednostki napędowej. Części Swag to także tarcze i klocki hamulcowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują właśnie klocki hamulcowe Swag, które dzięki wykorzystaniu podczas produkcji specjalnej technologii termicznej, wykazują niemal maksymalną efektywność działania również bez nagrzewania.
Swag to firma z ponad 50 letnią historią. Obecnie marka należy do grupy Bilstein, co umożliwia szerszą dystrybucję części samochodowych Swag. Przynależność do międzynarodowego potentata zwiększa również możliwości firmy w zakresie produkcji części samochodowych. Dzisiaj produkty Swag pojawiają się na całym świecie. Producent głównie tworzy części przeznaczone na aftermarket, jednak współpracuje również z kilkoma producentami samochodowymi. Podczas pierwszego montażu autoczęści Swag są wykorzystywane m.in. przez Mercedesa czy Volkswagena.