- Średnica zewnętrzna [mm]: 28,5
- Szerokość [mm]: 27,0
- Tryb pracy: Hydrauliczny
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 06B 109 477 B |
AUDI | 06B109477B |
AUTEX | 612069 |
FAI | T9828 |
FEBI | 30890 |
FLENNOR | FD99197 |
GATES | T43113 |
INA | 533 0036 10 |
IPD | 11-1064 |
KLOTZ | D1064 |
NTN | HAT115-3+NEP28,5-002 |
NTN | HAT115-3+NEP28,5-002B- |
NTN | HAT115-3+NEP28.5-002B- |
NTN | HAT1153NEP285002B4 |
RUV | 55782 |
SCHAEFFLER | 533 0036 10 |
SCHAEFFLER | 533003610 |
SEAT | 06B 109 477 B |
SEAT | 06B109477B |
SKF | VKM 21998 |
SKF | VKM21998 |
SKODA | 06B 109 477 B |
SKODA | 06B109477B |
SWAG | 30 93 0890 |
TRISCAN | 2-04-890 |
VW | 06B 109 477 B |
VW | 06B109477B |
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tłumik drgań skrętnych to niewielki element sprężynowy zamontowany przy kole dwumasowym. Pełni on funkcję amortyzatora drgań, które w sprzęgle występują z dużym natężeniem. Podczas pracy silnika drżenie przenoszone jest na inne podzespoły, w tym także na sprzęgło. Podzespół ten natomiast jest na tyle wrażliwy, że ekspozycja na silne wstrząsy mogłaby doprowadzić do jego rychłej awarii. Tłumik drgań zapobiega wystąpieniu tego typu problemów, zwiększając tym samym żywotność koła dwumasowego oraz całego zespołu sprzęgła. Ponadto, dzięki redukcji drgań tłumik przyczynia się również do zwiększenia komfortu jazdy.
Montaż dwumasy w miejsce pojedynczego koła zamachowego jest dzisiaj w zasadzie standardem, zwłaszcza jeśli mowa o mocniejszych silnikach wysokoprężnych. Koło dwumasowe to tak naprawdę połączenie dwóch kół zamachowych. Dzięki podwójnej masie, koło dwumasowe jest bardziej wytrzymałe na obciążenia. Tłumik drgań skrętnych to zespół sprężyn, które znajdują się pomiędzy dwoma tarczami.
Tłumik jest mało skomplikowanym elementem, zatem teoretycznie nie powinien zbyt często ulegać awariom. W praktyce rzeczywiście przebieg tłumika zwykle jest dość duży, jednak nie aż tak, jak mogłoby się wydawać. Wszystko przez ogromne obciążenia, z którymi musi sobie radzić ta część samochodowa podczas każdego ruszania. Należy podkreślić, że awaria tłumika zwykle oznacza konieczność wymiany również całego koła dwumasowego.
Triscan to firma motoryzacyjna z duńskim kapitałem. Przedsiębiorstwo zajmuje się dystrybucją części zamiennych do samochodów europejskich i azjatyckich. Oferta obejmuje 25 grup produktowych, co oznacza, że obecnie Triscan niemal w pełni zaspokaja potrzeby każdego kierowcy. Najważniejsze części w ofercie dystrybutora to bez wątpienia elementy układu hamulcowego. Klocki hamulcowe Triscan są doceniane w wielu krajach europejskich, podobnie jak zaciski, sprężyny dociskowe czy czujniki zużycia hamulców. W sumie w asortymencie przedsiębiorstwa znajduje się ponad 14 tysięcy referencji z tej kategorii.
Drugą największą grupę produktową stanowią części układu kierowniczego Triscan. Obecnie producent dysponuje ponad 6 tysiącami referencji w tej kategorii. Znajdują się tutaj między innymi drążki kierownicze i ich końcówki. Oferta w wymienionej kategorii jest stale poszerzana, głównie o referencje dla najnowszych modeli pojazdów.
Ponadto, oferta dystrybutora części samochodowych Triscan obejmuje m.in.: części układu napędowego, uszczelnienia silnika oraz innych podzespołów, części sprzęgła oraz skrzyni biegów. Ponadto, przedsiębiorstwo oferuje szeroki wybór produktów w kategorii części zawieszenia.
Triscan to firma duńska, jednak zasięg jej działania jest o wiele szerszy. Obecnie części samochodowe Triscan są dystrybuowane na terenie 35 krajów europejskich. Firma zatrudnia pracowników w Danii, Francji, Niemczech i Szwecji. Przedsiębiorstwo dysponuje trzema rozbudowanymi centrami dystrybucyjnymi, z których transportowane są autoczęści Triscan. Dwa centra dystrybucyjne znajdują się na terenie Danii, natomiast trzecie zlokalizowane jest w Niemczech.