Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AJUSA | 10103010 |
AUDI | 028103383AJ |
AUDI | 028103383BJ |
CORTECO | 415365P |
ELRING | 914.856 |
GLASER | H12391-10 |
GOETM | 30-028546-00 |
PAYEN | BV860 |
REINZ | 61-31225-40 |
SEAT | 028103383AJ |
SEAT | 028103383BJ |
SKODA | 028103383AJ |
SKODA | 028103383BJ |
VAG | 028103383AJ |
VAG | 028103383BJ |
VW | 028103383AJ |
VW | 028103383BJ |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uszczelka głowicy silnika to element osprzętu silnika, który montuje się pomiędzy głowicą a blokiem silnika spalinowego. Podstawowa rola uszczelki sprowadza się do odizolowania oleju silnikowego od płynu chłodniczego. Element ten ma także za zadanie uniemożliwienie przedostania się płynu chłodniczego do cylindrów oraz zapewnienie jednostce napędowej odpowiedniej kompresji.
Trudne warunki pracy (bardzo wysokie temperatury i duże ciśnienie) to główny powód dla którego uszczelka głowicy silnika powinna być wykonana z solidnych, z reguły kilkuwarstwowych materiałów, które charakteryzuje dobre odprowadzanie ciepła.
Usterka uszczelki głowicy silnika samochodowego to temat nieco kontrowersyjny. Problem uszkodzenia uszczelki niekiedy ciężko spostrzec nawet doświadczonemu kierowcy. Dlatego najlepiej powierzyć samochód w ręce specjalistów. Niestety uszkodzona uszczelka to dosyć poważna usterka, która niestety nie należy do najtańszych w naprawie.
Typowe sygnały, które będą świadczyć, że doszło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą, to m.in. falujące obroty silnika, biały dym z rury wydechowej czy też częste przegrzewanie się silnika samochodowego. Znanym symptomem będzie również "gotujący się" płyn chłodniczy, a także obecne w nim ślady oleju.
Uszczelka głowicy silnika samochodowego nie należy do typowych części eksploatacyjnych, które raz na jakiś czas należy wymienić na nowe. Do awarii tego elementu dochodzi więc z reguły z winy posiadacza samochodu lub niekiedy błędu konstrukcyjnego silnika. Najbardziej narażone na usterki będą nowoczesne silniki, gdzie mimo niewielkiej pojemności skokowej stawia się na jak najwyższą moc.
FA1 – czyli Fisher Automotive – to polska firma produkcyjna. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części zamiennych do samochodów. Choć oferta producenta jest stale poszerzana, firma wciąż pozostaje wysoko wyspecjalizowana. Wiodącymi produktami w asortymencie są elementy montażowe układów wydechowych. Pod tym względem firma należy do liderów na rynku polskim oraz na kilku sąsiednich rynkach.
Części samochodowe FA1 to wysokiej jakości elementy, przechodzące szereg testów jakości. Rygorystyczne analizy wytrzymałości na promieniowanie UV, wysoką wilgotność czy skrajne temperatury to tylko część procesu weryfikacji jakości autoczęści Fischer Automotive. Jakość elementów desygnowanych marką FA1 jest zbliżona do jakości części używanych przy pierwszym montażu. Jednocześnie ceny autoczęści Fischer Automotive prezentują się kusząco, nawet w odniesieniu do innych producentów części na aftermarket.
Fischer Automotive należy do tego rodzaju firm, które nieustannie dążą do rozwoju. Dlatego też w katalogach publikowanych przez przedsiębiorstwo nieustannie pojawiają się nowe referencje. Producent regularnie otwiera nowe linie produkcyjne, poszerzając ofertę o produkty, na które zauważy rynkowe zapotrzebowanie. W ostatnim czasie firma duży nacisk kładzie na rozwój linii produkcyjnej kompletów montażowych do turbosprężarek. Ponadto, asortyment obejmuje również rozmaite uszczelki do wielu układów, podkładki czy korki. Nie tak dawno na rynku pojawiły się również kolektory wydechowe FA1.