- Materiał: Blacha stalowa
- Ciężar [kg]: 0,08
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AJUSA | 13022600 |
AUGER | 65838 |
BGA | MG4317 |
CORTECO | 460358P |
DT SPARE P | 4.20777 |
ELRING | 515.434 |
ELWISROYAL | 0322012 |
FAI | EM495 |
FEBI | 101960 |
FREY | 700700909 |
GLASER | X51109-01 |
GOETM | 31-025172-00 |
HART | 711 630 |
MEC-DIESEL | 600934 |
MERCE | 602 142 00 80 |
MERCE | A602 142 00 80 |
PAYEN | JD299 |
REINZ | 71-26611-00 |
SAMPA | 202.132 |
STELLOX | 81-65010-SX |
TOPRAN | 409 734 |
TTC | 02.16.062 |
WILMINK | WG1007103 |
WILMINK | WG1087678 |
WILMINK | WG1160845 |
WILMINK | WG1177065 |
WILMINK | WG1246788 |
WILMINK | WG2226461 |
WILMINK | WG2287903 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pierścień uszczelniający kolektora wydechowego to jeden z najmniejszych, ale niezwykle istotnych elementów układu wydechowego. Zlokalizowany jest on pomiędzy kolektorem oraz pierwszą częścią rury wydechowej. W przypadku takich układów, jak układ wydechowy, szczelność jest niezwykle istotna. Gorące spaliny pod ciśnieniem stanowią bowiem zagrożenie dla podzespołów samochodowych oraz użytkowników pojazdu. Zadaniem pierścienia kolektora jest zapewnienie całkowitej szczelności.
Standardowy pierścień uszczelniający to element metalowy, zrobiony z mieszanki miedzi i stali. Niemniej jednak spotykane są również modele w całości miedziane. Jak wspomniano, zadaniem pierścienia jest uszczelnienie układu, co jest niezbędne ze względów bezpieczeństwa, ale nie tylko. Uszczelnienie w postaci pierścienia pełni również rolę swego rodzaju tłumika. Dzięki temu niepozornemu elementowi hałas emitowany przez pracę silnika jest zdecydowanie mniejszy.
Każdy z elementów składowych układu wydechowego jest szczególnie narażony na uszkodzenia, ze względu na pracę w wyjątkowo trudnych warunkach. Największym zagrożeniem jest wysoka temperatura, która może prowadzić do stopienia pierścienia uszczelniającego kolektora wydechowego. Ponadto, relatywnie częstym zjawiskiem jest rdzewienie elementu. Uszkodzenie pierścienia powoduje utratę szczelności, którą zwykle można dość łatwo zauważyć. Przede wszystkim silnik zaczyna pracować zdecydowanie głośniej. Ponadto, słyszalny jest charakterystyczny stukot w okolicach kolektora.
Swag to niemiecki producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Przedsiębiorstwo jest dziś zależne od korporacji Bilstein, uchodzącej za jednego z największych producentów autoczęści na świecie. Oferta firmy Swag jest kompleksowa. Producent oferuje autoczęści z 5 głównych kategorii: układ kierowniczy, układ silnika, układ hamowania, podwozie, układ elektryczny.
Do elementów układu kierowniczego, które produkuje Swag, należą drążki, końcówki drążków i przeguby. Od początku działalności firma Swag jest znana z produkcji części rozrządu. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części bezpośrednio powiązanych z pracą silnika. W ofercie znajdziemy zatem m.in. układy chłodzenia silnika, układy paliwowe oraz zawieszenie jednostki napędowej. Części Swag to także tarcze i klocki hamulcowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują właśnie klocki hamulcowe Swag, które dzięki wykorzystaniu podczas produkcji specjalnej technologii termicznej, wykazują niemal maksymalną efektywność działania również bez nagrzewania.
Swag to firma z ponad 50 letnią historią. Obecnie marka należy do grupy Bilstein, co umożliwia szerszą dystrybucję części samochodowych Swag. Przynależność do międzynarodowego potentata zwiększa również możliwości firmy w zakresie produkcji części samochodowych. Dzisiaj produkty Swag pojawiają się na całym świecie. Producent głównie tworzy części przeznaczone na aftermarket, jednak współpracuje również z kilkoma producentami samochodowymi. Podczas pierwszego montażu autoczęści Swag są wykorzystywane m.in. przez Mercedesa czy Volkswagena.