Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AJUSA | 14078000 |
BGA | OP9385 |
CORTECO | 026080P |
ELRING | 127.760 |
FEBI | 45682 |
GLASER | 54489 |
OPEL | 5535 3797 |
PAYEN | JH5036 |
REINZ | 71-34166-00 |
VAUXH | 9052 9957 |
WILMINK | WG1091054 |
WILMINK | WG1221402 |
WILMINK | WG1430088 |
WILMINK | WG1442266 |
WILMINK | WG1737287 |
CHEVROLET
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Miska olejowa silnika spalinowego to element bloku silnika, który pełni rolę zbiornika oleju. To w końcu tam ścieka olej przepompowany przez pompę oleju. Dla prawidłowego funkcjonowania tych elementów bardzo ważne jest, by połączenie miski olejowej z blokiem było szczelne. W tym celu stosuje się specjalną uszczelkę, która zapobiega wydostawaniu się oleju na zewnątrz jednostki napędowej.
Uszczelka miski olejowej to element osprzętu silnika, którego podstawowym zadaniem jest zapewnienie odpowiedniej szczelności pomiędzy silnikiem, a miską oleju, z której to olej jest zasysany przez pompę i tłoczony we wszystkie miejsca, które wymagają nieustannego smarowania. Rola uszczelki jest więc nieoceniona dla funkcjonowania bardzo wielu części w samochodzie a w szczególności silnika.
Nie ma sztywnych ram, kiedy należy wymienić uszczelkę miski oleju na nową. Uszczelka miski olejowej pracuje w bardzo zmiennych warunkach, dlatego z czasem ulega naturalnemu wyeksploatowaniu. Zużycie eksploatacyjne prowadzi do powstania pierwszych nieszczelności i co za tym idzie wycieków oleju. W takim przypadku kierowcy nie pozostaje nic innego jak wymiana uszczelki.
W celu wymiany uszczelki miski olejowej, konieczne jest opróżnienie układu z oleju silnikowego i zdemontowanie miski olejowej. Nie zawsze okazuje się to proste, dlatego wymianę uszczelki zaleca się powierzyć mechanikowi. Ponadto bardzo istotny jest odpowiedni moment dokręcenia śrub na misce oleju a to zrobi tylko fachowiec.
Uszczelka miski olejowej to niedroga w zakupie część samochodowa. Wymiana również nie należy do bardzo kosztownych, dlatego nie warto odwlekać wymiany w czasie.
FAI Auto Parts to brytyjska firma motoryzacyjna, oferująca części samochodowe z wszystkich głównych linii produkcyjnych. W ofercie FAI – Flexatherm Automotive International – znajdują się m.in. wałki rozrządu i głowice cylindrów, które pojawiają się w katalogach niemal od początku działalności przedsiębiorstwa. Jednak dzisiaj firma ma o wiele więcej propozycji. Poza wałkiem rozrządu i głowicą, FAI posiada również inne elementy silnika, jego mechanizmów napędzających i osprzętu. Warto wymienić wydajne pompy oleju, łańcuchy i paski rozrządu czy kolektory. Dużą liczbę referencji stanowią również uszczelki silnikowe.
Części samochodowe FAI to również elementy układu zawieszenia, takie jak sworznie, wahacze tuleje czy stabilizatory. Ponadto, wśród ponad 40 tysięcy referencji znajdują się także części układu kierowniczego, sprzęgła, układu wydechowego i wiele więcej. Wszelkie części samochodowe FAI są poddawane testom jakości, aby do sprzedaży trafiały jedynie produkty, które zadowolą kierowców. Części od firmy FAI są doceniane nie tylko za jakość wykonania, ale także za długi czas bezawaryjnej eksploatacji. Jednocześnie w przypadku autoczęści FAI śmiało można mówić o korzystnej relacji ceny wobec jakości, gdyż produkty są oferowane w przystępnych cenach.
FAI Auto Parts to przedsiębiorstwo, które powstało w Wielkiej Brytanii początkiem lat 60. XX. wieku. Jego założycielem był kierowca wyścigowy Ian Walker. Początkowo firma zajmowała się głównie regeneracją silników w pojazdach wyścigowych, aby z czasem rozpocząć również sprzedaż części do jednostek napędowych. Później, oprócz części silnika do samochodów wyścigowych, zaczęły się pojawiać również elementy do aut osobowych, a następnie także inne autoczęści. Dzisiaj oferta firmy jest już kompleksowa.