- Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
- Długość [mm]: 519,00
- Ilość zębów obręczy ABS: 45
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze śrubą
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 4A0407271AS |
AUDI | 4A0407271CR |
SEAT | 4A0407271AS |
SEAT | 4A0407271CR |
SKODA | 4A0407271AS |
SKODA | 4A0407271CR |
VAG | 4A0 407 271 AS |
VAG | 4A0 407 271 CR |
VW | 4A0407271AS |
VW | 4A0407271CR |
AUDI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.
W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.
Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.
Spidan to firma europejska o globalnym zasięgu. Producent części samochodowych Spidan specjalizuje się w tworzeniu wysokiej jakości elementów układu zawieszenia oraz układu kierowniczego. W ofercie producenta znajdują się m.in. amortyzatory i sprężyny zawieszenia. Ponadto, obecne są tam również wahacze, tuleje i przeguby. Części układu kierowniczego Spidan to przekładnie kierownicze, drążki kierownicze, końcówki drążków i wiele więcej.
Autoczęści Spidan to produkty wysokiej jakości, przeznaczone na rynek wtórny. Wszystkie części samochodowe Spidan powstają jednak w tych samych fabrykach, w których produkowane są oryginalne elementy do pierwszego montażu. Zapewnia to częściom samochodowym Spidan wysoką jakość i zgodność z wszystkimi europejskimi i światowymi normami. Obecnie jako producent części układu kierowniczego oraz układu zawieszenia firma Spidan uważana jest za jednego ze światowych liderów rynku w swojej kategorii.
Od lat oferta marki Spidan jest regularnie poszerzana. Dlatego też dzisiaj poza głównymi liniami produktowymi, przedsiębiorstwo posiada również wiele linii dodatkowych. W fabrykach producenta powstają zatem również części układu sterowania silnika, w tym paski i łańcuchy rozrządu. Firma zajmuje się również produkcją zestawów hamulcowych oraz elementów układu zapłonowego.
Spidan to firma należąca obecnie do międzynarodowego koncernu GKN. Decyzja o wstąpieniu do grona spółek zależnych od tej korporacji okazała się bardzo trafiona. Jej konsekwencją było poszerzenie obszaru dystrybucji części samochodowych Spidan. Ponadto, dzięki przynależności do grupy GKN, auto części Spidan przeznaczone na aftermarket powstają na tych samych liniach produkcyjnych, co oryginalne elementy przeznaczone na pierwszy montaż.