Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
DACIA | 166000897R |
DELPHI | 28232234 |
DELPHI | 28237259 |
DELPHI | EJBR05601D |
DELPHI | HRD345 |
DELPHI | R05601D |
RENAU | 1660 008 97R |
RENAU | 1660 078 66R |
RENAU | 8200 794 299 |
RENAU | H8200 827 965 |
DACIA
|
RENAULT
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
DELPHI R05601D | DELPHI | Brak ceny |
Płyta ochronna DELPHI 9001-850C | DELPHI | 26,00 zł |
Wtryskiwacz DELPHI HRD345 | DELPHI | 934,00 zł |
Końcówka wtrysku LUCAS LDFB0555 | LUCAS | Brak ceny |
LUCAS LDFB0525 | LUCAS | Brak ceny |
DELPHI 28232234 | DELPHI | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wtryskiwacz to element bezpośrednio odpowiedzialny za wtłoczenie paliwa do cylindra. Jego zadaniem jest dostarczenie właściwej ilości paliwa pod odpowiednim ciśnieniem. Zasadniczo wtryskiwacz jest kolejnym elementem w układzie znajdującym się za pompą paliwa. To właśnie pompa dostarcza mu paliwa, jednak obecnie wielu producentów pojazdów stosuje inne rozwiązanie, w postaci instalacji pompowtryskiwaczy. Układ z pompowtryskiwaczem określany jest jako wtrysk pde. Kiedyś wtryskiwacze były sterowane hydraulicznie lub elektromechanicznie. Dzisiaj rozwiązania te są już bardo rzadko spotykane, a wtrysk to układ czysto elektroniczny. O jego działaniu decyduje układ komputerowy, odpowiedzialny za precyzję działania elementu.
Konsekwencją niesprawności wtryskiwacza są problemy z pracą silnika. Niedostateczna ilość paliwa bądź też niewystarczające ciśnienie wtrysku to przyczyna problemów z zapłonem. Z tego też względu usterki wtryskiwaczy często bywają błędnie interpretowane jako awaria układu zapłonowego. Objawy w obu przypadkach są zbliżone, należą do nich: problemy z odpaleniem silnika, niespodziewane gaśnięcie silnika, a także nierówne obroty.
Elementy końcowe układu, odpowiedzialne za wtrysk paliwa do cylindra, występują zarówno w silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych. O ile w przypadku tych pierwszych są to elementy niezwykle wytrzymałe, o tyle w przypadku diesla dosyć często dochodzi do awarii wtryskiwaczy. Czasami ma to miejsce po przejechaniu zaledwie kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Jest to efekt dużych obciążeń, jakim poddawane są wtryskiwacze wtłaczające paliwo do silnika wysokoprężnego.