- Masa [g]: 1050
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z czujnikiem temperatury
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BIRTH | 90089 |
HOFFER | 7518110 |
HOFFER | 7518110/1 |
HOFFER | 7518110E |
HOFFER | 7518110R |
METALC/ADL | 93005 |
METALCAUCH | 93005 |
NISSA | 1495600Q0J |
NISSA | 1495600Q1A |
OPEL | 4434941 |
RENAU | 82 00 327 011 |
RENAU | 82 00 797 717 |
RENAU | 8200693739 |
VEMA | VE90089 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
Vema to włoskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne, zajmujące się produkcją części samochodowych z różnych kategorii. Wśród specjalności producenta wymienić należy na pewno elementy układu kierowniczego. Końcówki drążka kierowniczego to części, które są wyjątkowo wysoko cenione za jakość i wytrzymałość.
Części samochodowe Vema to również rozmaite elementy zawieszenia. Doceniane przez fachowców i użytkowników są między innymi wahacze Vema. Firma produkuje również części układów chłodniczych oraz elementy metalowo-gumowe do skrzyni biegów i nie tylko. Na uwagę zasługują również zestawy naprawcze Vema, a wśród nich zestawy naprawcze drążków kierowniczych.
Auto części Vema to elementy przeznaczone na rynek wtórny. Producent dokłada jednak starań, aby zapewnić najwyższą jakość produktów, dzięki czemu nie odbiegają one pod tym względem od części oryginalnych. Przedsiębiorstwo motoryzacyjne Vema produkuje części samochodowe przeznaczone do aut różnego pochodzenia, z naciskiem na pojazdy europejskie. Główną grupę docelową klientów firmy Vema stanowią posiadacze samochodów marki Fiat.
Vema to włoska marka, która powstała już w 1970 roku. Początkowo było to niewielkie przedsiębiorstwo z siedzibą w Cagliari. Z czasem firma zaczęła odnosić sukcesy, co spowodowało konieczność budowy kolejnych oddziałów. Dzisiaj Vema posiada już 4 zakłady produkcyjne – wszystkie zlokalizowane na terenie Włoch. Obszarem dystrybucji części samochodowych Vema nie są jednak tylko Włochy, ale również wiele innych krajów europejskich. Coraz odważniej firma poczyna sobie również na rynkach pozaeuropejskich.