- Ilość części [-częściowy]: 10
- Urządzenia napędzane: Agregat napędzany: wałek rozrządu
- Urządzenia napędzane: Agregat napędzany: pompa olejowa
- Wykonanie łańcucha: Simplex
- Ilość łańcuchów: 2
- Ilość ogniw łańcucha: 134
- Ilość ogniw łańcucha: 52
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BBFREDLINE | 30TO010 |
BGA | TC0330FK |
BLUEPRINT | ADBP730004 |
BLUEPRINT | ADBP730008 |
BLUEPRINT | ADBP730070 |
BLUEPRINT | ADT373501 |
BLUEPRINT | ADT37355 |
BLUEPRINT | ADT37356 |
FEBI | 106139 |
FEBI | 106562 |
FEBI | 107857 |
FEBI | 108050 |
FEBI | 109073 |
FEBI | 109074 |
FEBI | 109076 |
FEBI | 109081 |
FEBI | 109357 |
FEBI | 109406 |
FEBI | 109428 |
HONGYAN | 30TO010 |
IAP | 127-17108K |
INA | 559 0120 10 |
JAPANPAR | KDK-205 |
JAPKO | KJK205 |
KAVO PARTS | DKC-9004 |
LEXUS | 135210H050 |
LEXUS | 135590H010 |
LEXUS | 135610H010 |
MDR | MTC-5205 |
NIPPARTS | J1142052 |
NIPPARTS | N1152008 |
PEUGE | 080724 |
RUV | 3469016S |
SKF | VKML 91007 |
STELLOX | 20-02002-SX |
SWAG | 33 10 7432 |
SWAG | 81 10 6139 |
TOYOT | 1350221021 |
TOYOT | 13506-28010 |
TOYOT | 13506-28020 |
TOYOT | 1350628011 |
TOYOT | 13507-28010 |
TOYOT | 13521-28010 |
TOYOT | 1352128030 |
TOYOT | 13523-22020 |
TOYOT | 135230D020 |
TOYOT | 13540-28010 |
TOYOT | 13549-28012 |
TOYOT | 13559-28010 |
TOYOT | 13561-28010 |
TOYOT | 13566-28010 |
TOYOTA FAW | 135060H031 |
TOYOTA FAW | 135400H030 |
TOYOTA FAW | 135590H030 |
TOYOTA GAC | 135610H030 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozrząd to układ, którego pracę napędza wał korbowy silnika spalinowego. Zadaniem rozrządu jest napędzanie pracy poszczególnych podzespołów, głównie odprowadzających paliwo do komory spalania. Obecnie stosuje się układy wykorzystujące pasy lub łańcuchy rozrządu. Oba rozwiązania mają swoje zalety, jednak łańcuch uważa się za element trwalszy, który dłużej działa bezawaryjnie.
Łańcuch rozrządu to niezwykle ważna część samochodowa, bez której pojazd nie jest w stanie funkcjonować. Zerwanie łańcucha powoduje zatrzymanie pojazdu, a także ogromne zniszczenia. Ponadto, tak nagła awaria bywa niezwykle niebezpieczna. Całkowite zerwanie łańcucha jest jedynak niezwykle rzadkie. O wiele częściej dochodzi do mniejszych usterek, które niestety również upośledzają pracę układu. Najczęściej problemy dotyczą napinacza, który nie jest w stanie utrzymać odpowiedniego napięcia łańcucha. Dłuższa eksploatacja może również doprowadzić do wytarcia kół zębatych lub uszkodzeń mechanicznych łańcucha.
Dawniej łańcuchy rozrządu działały bezawaryjnie nawet po przejechaniu pół miliona kilometrów. Dzisiaj budowa nowoczesnych jednostek napędowych rzadko to umożliwia, jednak wciąż łańcuch jest bardziej wytrzymały od paska. Producenci zalecają wymianę co ok. 250 tys. kilometrów. Niemniej jednak wskazane są regularne przeglądy, gdyż czasami o wiele wcześniej dochodzi do poluzowania łańcucha lub też zaczyna się on ślizgać. Bezwzględnie konieczna jest fachowa kontrola stanu tego elementu w przypadku, gdy z rozrządu słychać niepokojące hałasy lub też na obudowie łańcucha pojawiły się opiłki metalu, mogące świadczyć o wykruszeniu kół zębatych.