- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Średnica [mm]: 19
- System hamulcowy: BENDIX-BOSCH
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 52968X |
ABS | 62841X |
AKRON-MALÒ | 90174 |
ATE | 24.3219-1116.3 |
ATE | 24.3219-1722.3 |
AUTOFREN S | D3277 |
BENDIX | 211897B |
BENDIX | 211898B |
BENDIX | 212012B |
BENDIX | 212344B |
BENDIX | 553289 |
BENDIX | 621898 |
BENDIX | 711060B |
BOSCH | 0 204 116 131 |
BOSCH | 204116175 |
BOSCH | 204116480 |
BOSCH | F 026 002 480 |
CIFAM | 101-599 |
CIFAM | 101-743 |
CITRO | 95 659 664 |
DELPHI | LW21897 |
DELPHI | LW80017 |
FRENKIT | 319016 |
KAWE | W4045 |
KAWE | W4592 |
LPR | 4045 |
LPR | 4592 |
METELLI | 04-0599 |
METELLI | 04-0743 |
PEUGE | 440292 |
PEUGE | 444961 |
RENAU | 77 01 036 006 |
RENAU | 7701036007 |
RENAU | 7701044850 |
TRW | 5004131 |
TRW | 5004303 |
TRW | BWD131 |
TRW | BWD303 |
VILLAR | 623.5038 |
VILLAR | 623.6000 |
CITROËN
|
DACIA
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ERT to hiszpańska marka części samochodowych. Firma rozpoczęła działalność w 1972 roku. Pół wieku obecności na rynku pozwoliło nabrać doświadczenia oraz dopracować do perfekcji system produkcji. Części samochodowe ERT to głównie elementy układów hamulcowych. Firma zajmuje się również produkcją części skrzyń biegów i sprzęgieł. Do głównych produktów wyjeżdżających z fabryk hiszpańskiej firmy należą elementy gumowe oraz zestawy naprawcze. Przedsiębiorstwo wyspecjalizowało się w produkcji drobnych elementów, odpowiedzialnych za spójność układów. Jednak to nie wszystko. Nieustannie w katalogu pojawiają się nowe produkty. Dzisiaj części ERT to również hamulce postojowe oraz zaciski hamulcowe.
Firma ERT posiada duże doświadczenie, które wykorzystuje do ekspansji na rynki europejskie i nie tylko. Dzisiaj przedsiębiorstwo produkuje części w trzech lokalizacjach. Dwie fabryki znajdują się na terenie Hiszpanii, a jedna w Indiach. Centra dystrybucyjne producenta działają na całym świecie. Dzięki temu auto części ERT trafiają dzisiaj do sprzedaży w ponad 80 krajach. Producent już teraz posiada na rynku bardzo mocną pozycję, która wciąż jest umacniania.