Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BMW | 34111153202 |
FORD | 6087576 |
FORD | 6087582 |
FORD | 6117996 |
FORD | 81AB2B107AA |
FORD | 81AB2L484AA |
ITAL2 | 9947055 |
ITAL2 | 9947127 |
ITAL2 | 9950642 |
KIA | 0K20A-33-24Z |
MAZDA | 1E03-33-26Z |
MERCE | 0043203600 |
OPEL | 1605749 |
OPEL | 90297777 |
PORSC | 92835194300 |
SAAB | 4467056 |
SKODA | A30698471 |
TALBO | 432036 |
VAG | 1J0698471 |
VAG | 3A0698471 |
VAG | 443698471 |
VAG | 6C0615123 |
VOLVO | 3344686 |
ALFA ROMEO
|
AUDI
|
BMW
|
DAEWOO
|
FIAT
|
FORD
|
HONDA
|
KIA
|
LANCIA
|
MASERATI
|
MAZDA
|
MG
|
OPEL
|
PORSCHE
|
RENAULT
|
RENAULT TRUCKS
|
ROVER
|
SAAB
|
SEAT
|
SKODA
|
TALBOT
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
Hart to polska firma, działająca w branży motoryzacyjnej od ponad 30 lat. Pierwsze kroki na rynku stawiała w 1990 roku, wprowadzając do sprzedaży kilka produktów. Dzisiaj oferta przedsiębiorstwa jest już w zasadzie kompletna. Znajduje się w niej niemal 500 tys. pozycji, co czyni firmę Hart jednym z największych dystrybutorów części samochodowych w tej części Europy.
Oferowane przez Hart części zamienne to elementy z wielu kategorii. Dobre opinie zbierają między innymi elementy układu napędowego oraz hamulcowego. Firma posiada też szeroką ofertę w zakresie części zawieszenia, układu kierowniczego, czy elektroniki samochodowej. Warto wspomnieć również o akcesoriach Hart. Liczne akcesoria do poszczególnych układów to śruby, zaciski, zawory i wiele więcej. Wszystko to produkty wysokiej jakości, wielokrotnie testowane pod kątem sprawności i bezpieczeństwa działania.
Hart to dystrybutor, który działa pod wieloma markami. Jest to cecha wyróżniająca, rzadka w przypadku dystrybutorów. Wynika z faktu, że części Hart jest bardzo wiele i są różnorodne. Poza częściami zamiennymi i akcesoriami Hart to też eksploatacyjne płyny samochodowe i wyposażenie warsztatu. Firma kieruje swoją ofertę do właścicieli i mechaników samochodów oraz motocykli.