Lokalizacja w aucie:
OŚ PRZEDNIA
Lokalizacja w aucie:
OŚ TYLNA
658 produktów
W celu poprawy bezpieczeństwa oraz komfortu podróżowania samochodem wiele lat temu opracowano specjalny system spryskiwaczy szyb i reflektorów pojazdów. W jego skład wchodzą zbiornik na płyn, pompka tłocząca, czujnik poziomu płynu, przewody oraz dysze spryskiwaczy. Wszystkie te elementy tworzą jeden system umożliwiający efektywne umycie szyb oraz reflektorów samochodowych podczas jazdy w niekorzystnych warunkach atmosferycznych.
Dysze spryskiwaczy szyby przedniej i tylnej to zazwyczaj bardzo niewielkich rozmiarów zraszacze, które kończą się cienkim, delikatnym otworkiem. Pełnią one jedną istotną funkcję, a mianowicie mają za zadanie spryskać szybę mocnym, cienkim strumyczkiem płynu myjącego. Dysze spryskiwaczy mogą być zarówno mocowane na zatrzaski lub śrubki, jak i mogą być wkręcane. Niestety, dysze są jednymi z najbardziej awaryjnych elementów całego systemu myjącego. Najczęściej dochodzi do ich zatkania, na przykład w wyniku osadzania się kamienia lub dostania się do ich środka różnorodnych zanieczyszczeń.
W przypadku awarii dysz spryskiwacza, której nie da się naprawić, koszt wymiany takich elementów nie jest zbyt wysoki i waha się w granicach od kilku do maksymalnie kilkudziesięciu złotych za parę, w zależności od modelu samochodu. Dostępne są również na rynku podgrzewane dysze spryskiwaczy, które były montowane w popularnych modelach aut już 10 lat temu. Takie rozwiązanie pozwalało uniknąć zamarznięcia płynu myjącego w dyszach.