Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Są takie modele samochodów, które latami budowały swoją legendę i nawet po zakończeniu ich produkcji, z pewnością chętnie będziemy do nich powracać. Doskonałym przykładem takiego auta jest model o nazwie Mondeo, który od lat jest jednym z najpopularniejszych w ofercie Forda.
Ford Mondeo V Liftback to kolejna, bardzo udana generacja kultowego już modelu należącego do stajni tego amerykańskiego producenta. Mondeo stało się samochodem globalnym, a Ford postanowił ...